Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

دانه کش

شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۴ ب.ظ
اگر یک روزی، یک جایی، یک وقتی، خییییلی حس خفن بودن و خاص بودن و تک بودن و اینها بهتان دست داد و حس کردید که تمام عالم دارد حول محور شما میچرخد، بروید و از یک جا یک مورچه پیدا کنید.
مورچه را با دقت روی یک کاغذ سفید بگذارید و آرام با انگشت سبابه تان آنقدر روی بدنش فشار بیاورید تا له شود. و به این فکر کنید که خودتان هم چیز بیشتری از آن مورچه نیستید. بودن و نبودنتان در این دنیا بعد از مدت کوتاهی دیگر احساس نمی شود و آدمهای دیگر و چیزهای دیگر جایتان را میگیرند. همانطور که وقتی آن مورچه از لانه غیب میشود یک مورچه ی دیگر جایگزینش می کنند.

این یک حقیقت است.
هرچقدر هم دوستش نداشته باشید و از آن گریزان باشید. بهرحال اتفاقی است که می افتد و باید آن را قبول کرد.
و اینکه فکر می کنم این آزمایش خیلی از مشکلات خیلی از آدمها را حل می کند...


پ.ن 2:: یک جوالدوز به خودم..
پ.ن 1: مورچه در اینجا تخیلی است. جان شیرین هیچ موجودی را نگیرید.


۹۵/۰۹/۱۳ موافقین ۱۳ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۲۰)

نکته نایسی بود
پاسخ:
0_-
۱۳ آذر ۹۵ ، ۲۰:۲۷ .: جیرجیرک :.
موافقم که دنیا حول محور هیچ انسانی نمی چرخه و هرقدر هم عزیز و جانِ دل باشی، زمان رد پات رو کم رنگ و کم رنگ تر می کنه اما پاک نه. فیلمی دیدم که نتیجه گیری جالبی داشت. آدمی که به آخر خط رسیده بود و قصد داشت به زندگیش پایان بده این فرصت بهش داده شد تا جهانِ بدون خودش رو ببینه و بفهمه که اگه نبود و پای به این دنیا نمی گذاشت چقدر اتفاقات میتونستن متفاوت رقم بخورن و چقدر زندگی ها که از پسِ نبودنش تغییر کردن. 
Its A Wonderful Life 1964
پاسخ:
این حق طبیعی هر انسانیه که زندگیش رو دوست داشته باشه و بخواد ازش لذت ببره و شاد باشه، و برای ساختن چیزایی که دوست داره تلاش کنه، وظیفه شه اصن،
مد نظر کسانی ن که تمام زندگیشون تلاش می کنن که خاص باشن و تک باشن تا صرفا چش فلانی دراد و راجبشون به به و چه چه کنن، و بقیه رو پایین می دونن و بی سواد و بی فلان

+این فیلمو دیروز دانلود کردم اتفاقا، نشده ببینم هنوز. ممنون :)
اوهوم ... درسته ... 
پاسخ:
:)
من هیچی نبوده و نیستم.
پاسخ:
دیگه اینجوری م نه دیگ -_-
خواستم بگم مورچه بیچاره چه گناهی کرده که با پ.ن مواجه شدن :D
پاسخ:
:دی
۱۳ آذر ۹۵ ، ۲۳:۱۰ Vincent Valantine
هرچند که غرور کاذبش خیلی چهره زشتی داره ولی خاص بودن بعضی افراد رو نمیشه نادیده گرفت.
پاسخ:
ببینید قضیه خاص بودن طرف نیست، بهرحال توی هر جامعه ای یه ادمایی هستن که بولد باشن.
موضوع بحث ادماییه که افکار "من خیلی خاص و خفنم" دارن و گاهی اوقات هم تو رفتار و حرفاشون نمود داره این. طوری که مثلا من خیلی خوبم و بقیه هیچی حالیشون نیست و اینحرفا
حرف حساب جواب نداره👌
پاسخ:
:)
۱۴ آذر ۹۵ ، ۱۰:۱۷ Vincent Valantine
متوجه شدم که منظورتون به چه کسانی هست
نگاه مثلاً تو حوزه‌ی علمی بررسی کنیم یه شخصی تو دبیرستان المپیادی بوده توی تمام مقاطع معدلش فوق‌العاده بالا بوده و کنکورهاش تک رقمی بوده و الان هم برای اپلای فاند فوق‌العاده بالا گرفته و داره میره
حالا یکی از هم رشه‌ای هاش بیاد یه نظر یا پیشنهادی بهش بده بعد این برگرده بگه شما ها اصلاً در سطح من نیستید که بخواید نظر بدید و ...
خب حرفش مصداق کامل غرور هست و کلاً شخصیّت مغرورش هم همیشه زننده بوده و هست ولی من به عنوان یه شخصی که هیچ کدوم از موفّقیّت‌های ایشون رو کسب نکردم نمی‌تونم برتریش رو نادیده بگیرم.
پاسخ:
الان منظور بیشتر «نگاه به خود» ه تا نگاه به دیگران.
و اینکه اگه هوشی داریم نعمت خداست و اگه موفقیتی داریم و تونستیم تلاش کنیم از لطف خدا،  و کمک اطرافیان و پدر مادر و ادمای درستی که وارد زندگیمون شدن. اینکه من تو زدن چارتا تست از بقیه بهتر بودم یا قیافه ی خوبی دارم یا پول دارم یا هرچیز دیگه ای، باید به این فکر کنم که چرا اینا به من داده شده و درواقع باید چیکار توی این دنیا بکنم. 
وگرنه که همون آدم هم اگه از چرخه حذف بشه اتفاق خاصی نمیوفته, مگه اینکه خدمت خیلی بزرگی کرده باشه یا چیز خفنی اختراع کرده باشه.

من بسیور بسیور تحت تاثیر قرار گرفتم *_*
آیکون شاید برای شما هم اتفاق بیفتد :دی
پاسخ:
:)))
بعضی چیزا خدادادی هستند و ما نقشی در بوجود اومدنشون نداشتیم، مث رنگ پوست، قد و زیبایی ذاتی یا مثلا پولدار بودن یا زبان مادری یا قومیت مون ... خب مغرور بودن به این چیزا خنده دار و احمقانه س. 
ولی بعضی چیزا هست که ما با تلاش فراوان و طی سالها بدست میاریم، مث مهارت های مختلف هنری یا علمی. اگه من بخوام نظریه کوانتم رو نقد کنم، باید از یه سطحی اطلاعاتم بیشتر باشه، اگه مثلا فلان دانشمند برگرده و بگه  تو اصن در سطحی نیستی که بخوای کوانتم رو نقد کنی، حرف درست و به جایی زده و اصن مغرور بودن محسوب نمیشه. 
یا به نظر بوچلی، پاواراتی، گلپا، شجریان، ایرج ... اینا باید به صدایی که دارن افتخار کنن، چون سالهای سال تمرینات طاقت فرسا کردن تا برسن به اون صداها و حق دارن اگه یه نفر آدم معمولی آموزش ندیده بیاد بگه که مثلا صدای پاواراتی این اشکال رو داره ، برگردن و بگن که تو اصن از آواز و موسیقی چی میفهمی که بخوای ایراد بگیری ( با این فرض که ایرادی که گرفته میشه وجود نداره و اون آدم از سر نادانی یا غرض ورزی داره انتقاد بیجا میکنه ). 
من نمیتونم از بازی آلپاچینو ایراد بگیرم، چون هیچی از بازیگری نمیدونم، مگر اینکه بخواد مثلا نقش یه ریاضیدان رو بازی کنه و من بگم که فلان ویژگی بازی ش شبیه ریاضیدانا نبوده.  مثلا بازی امین تارخ در فیلم دلشدگان مصنوعی و خنده داره. فردین به مراتب خیلی بهتر نقش یه آوازخوان و خواننده رو بازی میکنه تا امین تارخ. 
کسی که سالها زحمت کشیده و به سه چهار زبان خارجی تسلط پیدا کرده حق داره و باید تا حدودی مغرور باشه. چون با آدم دیگه ای که همین وقت رو با تماشای تلویزیون یا وبگردی بیهوده گذرونده خیلی فرق داره. 
ارزش آدما یکسان نیست، بله ما باید متواضع و فروتن باشیم و فخرفروشی نکنیم. ولی اگه یه آدم عادی مثلا بخواد از گیتار زدن میلاد ایراد بگیره، حتی اگه خود میلاد حرفی نزنه، من بهش خواهم گفت که اصن تو از گیتار زدن چی میفهمی ؟ 
ولی اگه کسی بیاد و در مورد ریاضی یعنی تخصص خود من همچین حرفی بزنه، و حرفش واقعا مزخرف و بی پایه و اساس باشه، تلاش میکنم که خیلی آروم و ملایم بهش حالی کنم که توی باغ نیست. و داره پرت و پلا میگه. 
پاسخ:
من توی این پست حرفی از نقد نزدم و‌اینجا مطرح نیست.
احساس پوچی کردم به واقع ! مورچه از ذهنم دور نمیشه برم اون فیلم پیشنهادی رو ببینم یکم فضا تلطیف شه:)))
پاسخ:
بی خیال :/
ببین باید به این فکر کرد که ما هرکدوممون یه نقشی داریم توی این دنیا و باید انجامش بدیم، و واقعا فخرفروشی نداره این. یجور وظیفه س.... میدونی چی میگم
منظورم این بود که بعضی آدمها واقعا خاص و خفن هستند، چون مهارت ها و استعدادهایی دارند که براش زحمت کشیدن و کسب کردن و حق دارن توی اون زمینه ها خودشون رو برتر از دیگران بدونن و مغرور باشن. و اگه پیش خودشون بگن که فلانی و فلانی در حد من نیست، درست میگن و حق با اوناست. چون واقعا برتر از دیگران هستند. 
منظورم اینه که مغرور بودن همیشه صفت بدی نیست و گاهی لازمه آدم مغرور باشه یا تظاهر به مغرور بودن کنه. 
و اینکه در کامنت اول گفتم که با پست تون موافقم. کامنت دوم من درباره پست نبود، نظر خودم بود. به هر حال اگه دوست نداری کامنتای منو تأیید نکن. من ناراحت نمیشم. 
پاسخ:
بنظر من وقتی یه نفر تو یه زمینه ای پیش میره هرچقدر جلوتر میره بیشتر میفهمه هیچی بلد نیست و بیشتر میخونه و تحقیق میکنه، برای همین اونایی ک تو یه زمینه ای استادن معمولا ادمای فروتنی ن. اون حالتی ک دارن معمولا اعتماد بنفس ناشی از کاربلدی ه و با غرور و نخوت الکی فرق داره

+نو بیگ دیل
-_-
پاسخ:
0_-
۱۵ آذر ۹۵ ، ۰۹:۱۵ داداش مهدی
الانه که سازمان حمایت از حقوق حشرات،شکایت کنه و مسدود بشید!

پاسخ:
:/
مورچه، مورچه، مورچه... نگاهش که می کنم یاد حرفت می افتم
پاسخ:
ببخشید :/
۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۶:۲۴ علی موسوی
حالا اگه آدم  احساس غیر خفن بودن مفرط بکنه و بی انگیزگی ... باید آزمایش مورچه هه  رو چجوری تصور کنه ؟
پاسخ:
باید یه آزمایش دیگه انجام بده.
آزمایش گربه ی شرودینگر مثلا :))
نقش گربه هه رو داشته بشه، و چهل روز خودشو بی ابو غذا حبس کنه، بعدش ببینه هنوز بی انگیزه س یا دلش میخواد همه چیو گاز بزنه -_-
۱۵ آذر ۹۵ ، ۱۸:۴۶ بانوچـ ـه
یه متن هم بنویس برا اونا که فکر میکنن از دماغ فیل افتادن :دی
پاسخ:
اتفاقا درینجا ب همونا اشاره داشتیم -_-
چه حس بدیه اون حسی که بعد از کشتن مورچه بهمون القا میشه
پاسخ:
هوم :(
۲۷ آذر ۹۵ ، ۲۱:۳۳ رادیو بلاگی ها
گوش کردین ست رادیو رو ؟ :)
پاسخ:
اوه اوه خدا رحم کنه 
۱۷ مهر ۹۶ ، ۱۵:۵۹ real psychic readings
انگار ذهن من را میخوانی! به نظر می رسد که خیلی زیاد بدانید
در مورد این، مانند شما کتاب را در آن یا چیزی نوشتید.
من فکر می کنم که شما می توانید با چند تصویر انجام دهید تا پیام کمی به خانه بفرستید، اما به جای آن، این وبلاگ عالی است.

خواندن فوق العاده قطعا برگشتم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">