Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

Note to self #5

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۸ ق.ظ
عموم تلاشم در زندگی این است که وقتی در یک جمعی دهانم را به حرف زدن باز می کنم، باعث شکل گیری جمله ی "وای خدای من چقدر احمقه!" در ذهن دیگران نشوم. در غیر این صورت، عقل سلیم حکم می کند که بسته بودنش به صلاح تر است.
۹۶/۰۲/۰۹ موافقین ۲۲ مخالفین ۰
Faella

Note to self

نظرات  (۱۰)

منم همینطور . البته بیشتر وقتا ترجیح ام اینه که اصلا حرف نزنم :/
پاسخ:
نه دیگه درونحد :)
یاد حکایتی از گلستان افتادم. من باب در فواید خاموشی.

جوانی خردمند از فنون فضایل حظی وافر داشت و طبعی نافر چندان که در محافل دانشمندان نشستی زبان سخن ببستی باری پدرش گفت ای پسر تو نیز آنچه دانی بگوی گفت ترسم که بپرسند از آنچه ندانم و شرمساری برم.


پاسخ:

نشنیدی که صوفیی می‌کوفت/زیر نعلین خویش میخی چند؟

آستینش گرفت سرهنگی/که بیا نعل بر ستورم بند

۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۰:۲۹ پشمآلِ پشمآلو
بدتر اون بخش وای خدا من چقدر احمقم ـه که ادمو میخوره
پاسخ:
اون برا وقتیه که یه حرفی از زبون آدم دررفته...
یا اینکه بعدش به خود نگوییم"میمیردی حرف نمیزدی؟"
پاسخ:
یه چیزی تو مایه های قالیباف مثلا :))
تراژیک‌تر(احمقانه‌تر) از این که خوشحالی و رضایت ما تو دست و ذهن دیگران باشه، نداریم.
پاسخ:
اینکه قبل حرفمون فکر کنیم و خودمون خودمونو مضحکه نکنیم با اینکه هی نگران ذهن دیگران باشیم خیلی فرق داره
کاش خیلی ها اینجوری فکر میکردند. مخصوصا کاندیداهای انتخابات!
پاسخ:
به صورت زیرپوستی منظورم به همون بود 
من اینجوری بودم . یعنی دیگه به حدی رسیده بودم تو جمع های مختلف دو حالت بیشتر برام وجود نداشت . یا جمع خیلی سطحی بود و کوته نظر که من ا حرف زدن صرف نظر میکردم . یا جمع خیلی عمیق بود و تخصصی که باز هم از خجالت از حرف زدن صرف نظر میکردم . 
بعدا ولی یکم تغییرات دادم . رو یه چیز هایی میشد نظر داد سعی کردم نظر موثر بدم . یعنی هنوز هم کم حرف میزنم ولی از فرصت های کوچیک نظردهی سعی میکنم استفاده کنم . چون به خودت بعضی وقت ها کمک میکنه در نوع نظرت یا دیدت حتی نسبت به موضوع . اولین گامش هم حذف "ترس از قضاوت دیگران" اِ که باید به خودت این لطف رو کنی و حذفش کنی از ذهنت . در همه زمینه ها .
پاسخ:
ببین قضیه ترس از قضاوت دیگران نیست.
اینکه روی حرفت فکر کنی و بسنجیش و بعد به زبونش بیاری، اول احترام به خودته. یه جمله یه جایی دیدم که یادم نمیاد از کی بود، اما مضمونش این بود که اگر میخوای حرفی رو بزنی، فقط اگر گفتنش بهتر از نگفتنشه به زبونش بیار. که به نظر من خط کش خوبیه که فکر کنیم حرفی که می خوایم بزنیم واقعا لازمه که گفته بشه؟ 
حالا کلا حرف نزدن تو جمع هم خوب نیست، باعث می شه آدم تو مواقعی که واقعا باید اینکارو بکنه، اعتماد به نفس کافی نداشته باشه و یجورایی انگار خودتو راحت می کنی از زیر یه مسئولیت، یا یه اسکیل ای که باید بهرحال یادش بگیری
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۰:۲۳ نیمه سیب سقراطی
این که خودت خودتو به فحش نبندی مهمتره تا بقیه به فحش ببندنت !

پاسخ:
بستگی داره. بعضی اوقات خود به فحش بندی لازمه! خیلی هم. مثل وقتی که پاشی بری تو تلویزیون چرت بگی
*در این بین اول تشکر بابت موزیک هایی که تو کانال میذاری . 

بعد درسته که "اگر میخوای حرفی رو بزنی، فقط اگر گفتنش بهتر از نگفتنشه به زبونش بیار" اما اگر هم بر فرض اون قضیه قضاوت رو که میدونیم به هر حال هست رو کنار بذاریم . یه چیز دیگه میمونه . اونم اینکه حرف زدن یاد گرفتنیه اونم از نوع توی جمع حرف زدن . برای خود من خیلی اوقات حرف هایی هست که گفتنش از نگفتنش بهتر هست اما توانایی بیانش رو به شکل صحیح ندارم . یعنی تمرین لازم رو برای بیان حرف هام توی جمع نداشتم . برای همین ممکنه حتی در مواردی که حرف های خوبی برای زدن دارم از اونجایی که کمتر پیش میاد فکر کنم حرف های خوب برای زدن دارم و تمرینم هم به همون نسبت کم هست کلا اصلا در شیوه ی بیان به مشکل بر بخورم . 
پس علاوه بر اینکه به حرفی که میخوام بزنم دقت میکنم نیم نگاهی هم به این موضوع دارم که اصلا شاید در مورد بدیهیات قراره حرف بزنم مثلا . اما تمرینی میتونه باشه برای اون موضوع . صرف حرف زدن رو روی محتوای حرف نمیذارم هرچند تاثیر مستقیم رو محتوا داره . 
پاسخ:
خواهش :)

+البته اینو تو بند اخر کامنت قبل توضیح دادم :)) آدم باید توی جمع صحبت کنه، اما با فکر.  
۱۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۴۳ پوریا نوروزی
خیلی ممنونم از اینکه نظر گذاشتید بهش جواب دادم . 
من عموما توی جمع ها حرف نمی زنم و بیشتر از حرف های مردم استفاده می کنم و آنالیز می کنم
پاسخ:
برای بالا رفتن اعتماد به نفس هم که شده سعی کنید بیشتر صحبت کنید. و البته سنجیده :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">