Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

بوی نا می‌دهی فرعون!

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۱۶ ب.ظ

در بین وسایل مستقر در طبقات پایین کمد، پرتره ای بود از فرعون توت‌عنخ‌آمون روی کاغذ پاپیروس، که یک وقتی یک کسی برایم سوغات آورده بود و من در نهایت ذوقمرگی قابش کرده بودم. آن زمان ها تاریخ و افسانه های پر رمز و راز مصری را به شدت عاشق بودم و یکی از رویاهای نوجوانی ام این بود که باستان شناس بشوم. اتفاقی که به مدد اطرافیان، هیچوقت نیوفتاد.


پرتره را می گفتم.

در وضعیتی پیدایش کردم که اصلا در خور یک پادشاه نبود. قابش را برای یک چیز دیگری استفاده کرده بودند و فرعون مانده بود بین یک تکه مقوای کارتن و یک شیشه مستطیلی هم اندازه ی خودش، که ظاهرا از زمان قابدار بودن حفظشان کرده بود.

کاغذ پاپیروس را بوییدم. خوشبختانه این یکی بوی نم نگرفته بود و از نظر ظاهری هم صدمه ندیده بود. فقط چشمان فرعون کمی قرمز تر از قبل شده بودند که به نظرم به خاطر ماندن بین شیشه و مقوا بود، آن‌هم به مدت طولانی و درجایی که بوی ناخوشایندی می آید.

یاد داستانی افتادم که می گفت تمام کسانی که در مقبره ی فرعون توت‌عنخ‌آتون را باز کرده و وارد مقبره شده اند، بعد از مدتی به مرگ مشکوکی مرده اند. جمله‌ی معروفی که بر روی درب ورودی مقبره‌ی فرعون نوشته شده بود (مرگ هر کسی را که خواب فرعون را به‌هم بزند دربر خواهد گرفت ) باعث شد که مردم از طلسمی حرف بزنند که تمامی افرادی را که در کشف آرامگاه توت‌انخ‌آمون دست داشتند از بین می‌برد.

حالا همین فرعون زپرتی در شرایطی گیر کرده بود که نفرین و طلسم که هیچ، شجره نامه اش را هم از یاد برده و از قیافه اش معلوم است که حسابی کرک و پرش ریخته است. شرط می بندم که حاضر بود برای یک لحظه هوای آزاد، دار و ندارش را بفروشد.

نقاشی را به جای امنی منتقل کردم، اما به هیچ وجه دلم نمیخواست قابش کنم و به دیوار بزنم. اصلا شاید منشا اینهمه بوی نا، خود اعلی‌حضرت همایونی باشد. به هرحال هیچ‌کس یک فرعون ۳۳۰۰ ساله را توی کمدش نگه نمی‌دارد.


تصویر همایونی

۹۵/۰۵/۲۸ موافقین ۲ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۷)

هیچ بعید نیست چند وقت دیگر به اتهام نقض حقوق بشر علیه شما قطعنامه صادر بشه..بابت همون طلسم فرعون میگم :دی
پاسخ:
:))
من چیکاره بیدمممم
می‌دونم ماجرا اصلاً تاریخی نیست ولی یه حرف تاریخی که می‌تونم بزنم؟ :))
اون افرادی که وارد مقبره فرعون شدن، چون در حال تحقیق بودن و دائم زمین و اینا رو بررسی می‌کردن، به ناچار سرشون پایین بوده و اثرات سمی رو استشمام می‌کنن که همون زمان برای محافظت مقبره در برابر غارت استفاده شده بوده و حتی یه نشونه‌های خیلی خفیفی از رادیواکتیو هم مشاهده شد وگرنه طلسمی و فلانی نبوده؛
و اما پرتره همایونی؛ واقعاً اولش فکر کردم عکسه و یه خورده که دقت کردم فهمیدم نقاشیه! خیلی خوب بود، دم شما گرم ;)
پاسخ:
سم که نه، دلیل مرگشون قارچها و باکتریها و گرد و غباری بوده که از تجریه اجساد و اینای مقبره تو فضا بودن اینهمه سال، 
اما خب یه سری از مرگها هم مثه نیش عقرب و اینا بوده که بیشتر به این شایعه دامن زده

اره عکس یکم بد افتاده :/
اون هم بوده ولی خب طبیعتاً برای جلوگیری از دست‌برد زدن لازم بوده که یه لایه امنیتی حتماً داشته باشن؛
خیلی هم خوب افتاده :)
پاسخ:
هوم... شاید
برای من این جالب بود که چقدر رویاها تغییر میکنن ، روزگار میگذره و یه تصویر الهام بخش از رویاها میشه یه عکس بی قاب و رها شده وسط انباری... 
پاسخ:
دقیقا می خواستم به صورت زیر پوستی به همین اشاره کنم :))
۲۸ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۱۳ .: جیرجیرک :.
من می تونم به لب های قلوه ای و بینی خوش تراش فرعون اشاره کنم؟ خوب چیزی بوده واسه 3300 سال پیش :دی
پاسخ:
نه خب درواقع اینشکلی نبوده :))))))

بنا به بازسازی ای که کردن یه چیزی بوده تو مایه های این :|

فرانسه بلدی شما ؟ ^ـــــــــــــ^ 
پاسخ:
تا حدودی 😅
اوه مای گاد ^ــــــــــ^ محشره ! واقعا ابراز خوشحالی و اینا برات :) 
اصن از همین تریبون یه سفر توپ به فرانسه رو برای شما ارزومندیم :))♥
پاسخ:
ممنانیم ^_^
باهم :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">