Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

پریزماتیک

يكشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۵، ۰۷:۰۱ ب.ظ
قیمه ی داخل بشقاب را کاملا مخلوط کرد و با لبخند گفت: حالا شد قیمه نثار!

قیافه ی شاد و مهربانش هیچ شباهتی به قیافه ی عصبانی یک ساعت بعدش نداشت. همان یک ساعت بعد کذایی. از همان یک ساعت بعدهایی که ازشان متنفرم و اثراتشان و ترکش هایشان تا چند وقت باقی می ماند. تا چند هفته. تا چند ماه. حتی تا یک عمر...
و من چه کار کردم؟ 
یک بطری یک و نیم لیتری آب معدنی را پر آب کردم و با خودم توی اتاق بردم. بعد با خودم فکر کردم چه کار می توانم با آن بکنم. روی سرم خالی کنم؟ کل محتویاتش را سر بکشم؟ از پنجره پرتابش کنم و از صدای ترکیدنش لذت ببرم؟
اما هیچکدام از آن کارها را نکردم. 
صرفا آن را روی میز گذاشتم و به شکست نور در حلقه های روی آب نگاه کردم. و به شکست نور روی انحناهای بطری، و شکست نور در بر آمدگی کف بطری.... راستی نور چه حسی دارد از اینهمه شکست؟ چرا تسلیم نمی شود؟ چرا کم نمی آورد؟ چرا نمی رود خودش را گم و گور کند؟
در بطری را باز کردم و یک قطره آب روی یک تکه کاغذ ریختم و شروع کردم به تکان دادن کاغذ. از آن بازی های دوره ی دبستانی که آب نباید ساکن بماند یا بیرون بریزد. نور چه حسی دارد از آنهمه شکست؟ هیچی!
نور انقدر بزرگ و عظیم است که شکست یک قسمتش در یک نمی دانم کجا، به هیچ جایش نیست. و حتی با اینهمه شکست، آنقدر مهم است که در ادوار مختلف عده ی زیادی دانشمند و فلان مثل پاپاراتسی ها بر سرش ریخته اند که رازهایش را کشف کنند.
شکست آنقدرها هم بد نیست، بستگی به این دارد که در درون آدم چه اتفاقاتی بیوفتد. که خودش حس شکست داشته باشد یا نه. آن وقت است که یک اتفاق کوچک می تواند او را از پا دربیاورد یا که یک بدبیاری اساسی هم از جا تکانش ندهد...
۹۵/۰۸/۰۲ موافقین ۱۰ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۱۲)

۰۲ آبان ۹۵ ، ۱۹:۱۲ آقاگل ‌‌‌‌
بازی آب و نور خیلی جذابه. نور با عبور از آب شکسته میشه تجزیه میشه! ولی زیباتر میشه. میشه هفت رنگ. میشه یک طیف قشنگ.

پاسخ:
اتفاقا می خواستم ب اون قضیه اشاره کنم، جهت متنو خراب می کرد :دی
قیمه نسار با ث میشه قیمه نثار :دی
ب س اصن مزه‌ی قیمه نثار نمیده
پاسخ:
اشتبا نوشتم :دی
ممنون درستش می کنم :)
این ذهنِ خلاق ِ بسته . 
پاسخ:
بله؟ :/
این نتیجه گرفتنات توی پستا غافلگیرمون میکنه !:) عالی 
پاسخ:
ممنون
اما اصلا خوشم نمیاد از نتیجه گرفتن -_-
کلید اسرار طور میشه :////
صرفا نظرمو میگم
شکست پشت شکست که منو از پا در آورد. 

پاسخ:
امیدوارم براتون مقدمه ی پیزوزی بزرگ باشه :)
از این کارها منم زیاد میکنم ولی هیچوقت به این نتایج زیبا نرسیده بودم :) 
پاسخ:
:)
منظورم از نتیجه گیری اینه که به عقل کسی نمیرسه وقتی داری از پر کردن یه بطری اب صحبت میکنی بعدا مطلب قراره به کدوم سمت کشیده بشه و این مقدمه ی چه حرف اصلی ای هست:))
پاسخ:
اها ازون نظر :))
منم وقتی داشتم پر می کردم نمیدونستم قراره ب کجا کشیده شه :))
۰۳ آبان ۹۵ ، ۰۷:۳۰ .: جیرجیرک :.
دیروز گفتگویی پیش اومد که نتیجه اش برام یه سوال بود؛ چرا معمولن غم و اندوه و درد، عمق میدن به زندگی آدما؟ خیلی ساده اگه بخوام بگم این میشه که وقتی یه کتاب می خونی پر از لحظه های مفرح و طنز که اتفاقن خیلی هم میتونه دیدگاه و تفکر توی دلش داشته باشه، کمتر به فکر فرو می ریم و توی ذهنمون می مونه تا وقتی که یه کتاب تراژدی، سخت و تلخ رو ورق می زنیم. اینجا همه ی حس ها ته نشین میشن توی وجودمون و انگار که غم و اندوه و درد، عمق میدن به زندگی آدما...!
پاسخ:
نمیدونم... شاید چون آدم با اندوه پیوند خورده و در بیشتر مواقع باعث رشدش میشه..
آفرین :)
پاسخ:
^_^
عنوان : - ))
+ من بهش می گم بلاتکلیفی یک ذهن زیبا دربرابر جهان شناختهُ ناشناخته.
پاسخ:
واقعا نور عین زیباییه..
اسم وبلاگ را هم از همین نور گرفتی؟!
یعنی یه بزرگواری و مناعت طبع خاصی در وجودت هست که با همه شکست ها باز سرت بالاست...
پاسخ:
اوهوم :) ولی ربطی ب پست نداشت :دی 
دقت هم نکرده بودم حتی :/

+اوهوم یه نفر خیلی باید دلش بزرگ باشه که بتونه...
۰۳ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۰ میم آموزگار
سلام . یعنی همه روشنایی ها امید های ما هستند یا اینکه فکر مثبت ما به وقایع ؟ من فقط از اینکه نور وجود داره به موضوع نگاه می کنم دیگه اینکه اصل سکانس چه بوده قضاوت اش نمی کنم چون هیچ نوشته ای نیست در این دنیا قضاوت شدنی :-) قد آرزوهاتون بلند .
پاسخ:
ممنون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">