Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

از جوانانِ روغن مایع آفتابگردان

يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷ ق.ظ

داشتم به خرده کاغذهای تولیدی توسط بچه که مثلا برگ های درخت بودند نگاه می کردم که مادر بزرگ روی شانه ام زد و گفت این روزها که درست تمام شده چه کار می کنی؟

کمی مکث کردم تا بتوانم به تمام آن کارهایی که در طول روز می کنم فکر کنم: روزی 6 ساعت فیلمهای آموزشی و سروکله زدن با نرم افزارهای مختلف و پروژه های مختلف و فشرده خوانی دو زبان مختلف همزمان و تست های آزمون جی آر ای و مطالعه ی کتابهای تخصصی چند رشته ی مختلف و یک سری کار مزخرف دیگر که نتیجه شان این است که شب ها خواب لومیون و راینو ببینم و توی خواب انگشتانم دنبال شرتکات های تری دی اس مکس تکان بخورند و یاد آن روز افتادم که هرچقدر فکر کردم معادل یک کلمه ی ساده ی فارسی یادم نمی آمد، و به جای آن تمام معادل های اجنبی اش توی کله ام می چرخیدند و چقدر هم آبرویم در آن جمع رفت. 

به یاد آن خاطره پوزخندی زدم و به مادر بزرگ نگاه کردم. همچنان منتظر جواب بود.

فکر کردم که مثلا اگر برایش توضیح بدهم و بگویم.... اصلا لزومی داشت چیزی بگویم؟  شانه بالا انداختم و گفتم کار خاصی نمی کنم.


سرش را تکان داد، ابروهایش را بالا برد و گفت: هیچ کاری نمیکنی؟  اییییینهمه الکی درس خوندی آخرش شد همین. بشینی تو خونه بشوری و بسابی دو روز دیگه هم باید شوهر و بچه تروخشک کنی. حیف انقدر خودتو اذیت کردی.


بعد نوه ی کوچکش را بوسید و رفت که به گلدانهایش آب بدهد و سری هم به دیگ آش بزند، و منِ خیره به گلهای قالی را با افکار مزخرفم تنها گذاشت..


۹۵/۰۷/۲۵ موافقین ۱۰ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۸)

۲۵ مهر ۹۵ ، ۰۳:۰۹ علی موسوی
نمیدونم چی بگم ...نسل قدیم عمدتا مخشون نمیکشه این حجم و سرعت تغییراتو هضم کنه  و قبل جواب دادن یا تامل به حرف طرف مقابل ، بای دیفالت  میخواد تهش به چیزی که اعتقاد داره برسه و حرفاشو تکرار کنه تا آرامش بگیره ...
البته احتمالا تفاوت و سرعت چند نسل بعد با ما هم انقد زیاد میشه که شاید ما هم یکم اینطوری  بشیم  نسبت بهشون .

پاسخ:
اصلا صرف توضیح دادن اون کارا براش سخت بود، خیلی نگران جوابش نبودم :))
البته ک دقیقا همون جوابیو داد ک نیاز داشتم، اینکه واقعا ارزششو داره؟
قهرمان ، این همه کار ، بعدی میگی هیچ کار ! 
معمولا میگم هیچ کار ، چون حوصله توضیح دادنش رو ندارم ، مخصوصا وقتی معادلات چند مجهولی میشن ، منم معمولا هیچ کار نمیکنم خخخخخخ
یک اما لازم است :
من خیلی با این قضیه که درس خوندی که آخرش رخت بچه بشوری یا بزرگ کنی یا همچین معنیی ، چون به نظرم درست تربیت و بزرگ کردن بچه ، پیچیده تر کار ممکن توی عالم هست ، و نمی فهمم چرا اینقدر ساده بهش نگاه میشه :(
پاسخ:
نه از نظر سادگی، بهرحال اون کار خیلی اعصاب و حوصله می خواد. و یکی مثه من که اعصاب و حوصله ش رو سر کارای دیگه به باد میده چیزی برای اون موقع نمیمونه :/

+ما اصن یه مشت علافیم یونو :))))))))) 
۲۵ مهر ۹۵ ، ۰۹:۳۱ آقاگل ‌‌‌‌
:)
مادر بزرگه دیگه. نمیشه ایرادی گرفت.
همینکه آخرش نگفته چرا شوهر نمیکنی چرا بچه دار نمیشی و ... خوبه در واقع:دی

پاسخ:
نه منظورم ایراد گرفتن نیس، راستش به این فککردم ک شاید راس می گه -_-
چیزی ک دارم براش اینهمه میدوم واقعا ارزششو داره؟
۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۴:۵۸ .: جیرجیرک :.
برداشت من این بود که بحث سر دیدگاه نسل گذشته نیست. می شد همه ی این کارها رو توضیح داد ولی... ولی نمی دونم چرا در قبال این سوالِ چیکار می کنی اصولن جز هیچی چیزی به ذهن منم نمی رسه. یعنی نمی دونم چرا همه ی این فعالیت ها و سرگرم بودن های روزمره که برای خودمون خیلی هم مهمه، وقتی مورد پرسش قرار می گیره به نظر آدم بی اهمیت میشه. یه کار مهم انگار شده جابجا کردن کوه! غیر از اون مساویه با هیچیه برامون. 
پاسخ:
دقیقا منظورم همین بود..
ما هرکاری ک میکنیم در نهایت می خوایم به خوشبختی و ارامش و یسری چیز دیگه برسیم، هر کی به یه روشی. بعد آدم اینهمه خودشو میکوبه به درودیوار و در نهایت میبینه آدمای قدیمی که اینطور زندگی کردن هم ارامش دارن و هم خوشبختی.. 

راستش بعد خوندن پست به این فکر کردم که خب من دارم چیکار میکنم...
انواع افسام کلاسا ، همراه دانشگاه... خب نکنه آخرش بشینم و بگم ارزشش رو داشت؟ چرا هیچی اونقدر خاص و گنده نیست که اگه نشه هم بگم اره ارزشش رو داشت ... 
فکرم درگیر شد... چقدر این پست حرف زندگی هممونه ! 

+از عنوانش میدونستم باید پست خوبی باشه ! از صبح هی تو پنل چشمم خورد به عنوان و بازش نکردم که تو ارامش و با یه لیوان نسکافه بشینم پاش :دی 
پاسخ:
فککنم همه تو یه برهه ای به این سوال می رسن.. مخصوصا وقتایی که خیلی تحت فشار باشن یهو یه وقتی کنار می ایستن و از خودشون اینو می پرسن. البته کلاسا و اینا که خوبه، بهر حال به یه دردی می خوره. مثلا فک کن پای یه چیز خیلی بزرگتری درمیون باشه. یه تغییر خیلی بزرگ که اگه ازش پشیمون بشی فقط خودت میمونی و سالای از دست رفته ی عمرت..

+عزیزممم مرسی :*** خوب خوندی :">
۲۵ مهر ۹۵ ، ۲۰:۲۱ Vincent Valantine
حین انجام این کارها ازشون لذّت هم بردین؟
پاسخ:
از بعضیاشون اره و از بعضیاشون نه، اما خب اینا همه تازه اولشه... من به این فکر کردم که اون کاری که در نهایت میخوام بکنم ارزششو داره یا فقط وقتم رو تلف کردم
ما تو درسامون مفهومی رو می خونیم به نام هزینه فرصت. یعنی اگه شما به فرض 1000 تومن پول داشته باشی و بانکی باشه که هر ماه 1% سود بده، و اون 1000 تومن رو نذاری تو بانک، به اندازه ی اون سودی که بانک هر ماه میده ضرر کردی.
و یا اینکه اگر بخوای تصمیم بگیری بری سر کلاس و یا غایب بشی، هر کدوم رو که انتخاب کنی در مقابل، باید هزینه ای به خاطر انتخاب نکردن دیگری بپردازی.

تو زندگی عادی هم وضع همینه. با این تفاوت که ضرری که آدم می بینه چیز بزرگ و وحشتناکیه به اسم حسرت! بعضی وقتا به خودم می گم این همه تلاش و درس خوندن و سختی کشیدن برای چیه وقتی می تونم کسی باشم که نهایت دغدغه هام به فرض خرید یک لباس باشه. بعد یه کم آینده نگری می کنم و میبینم اگه درس نخونم و کار و تلاش نکنم، با توجه به شناختی که از خودم دارم چند سال دیگه حسرت می خورم که چرا فلان کار رو نکردم.
وضعیت زندگی همه ی ما همینه! باید چیزی رو انتخاب کنیم تو زندگیمون که کمترین حسرت رو به خاطر انتخاب نکردن گزینه های دیگه بخوریم. گفتنش خیلی آسونه. ولی انجام دادنش نه!

موفق و شاد باشی=)
پاسخ:
اینا درست، اما خب وقتی شرایطی باشه که پای انتخاب بزرگی درمیون باشه و ممکن باشه چیز زیادی رو با انتخاب کردن یا نکردنش، هرکدوم با هزینه ی زیاد، از دست بدی خیلی حساس میشه

ولی خب راست میگی، اون حسرته خیلی رو مخه :|
۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۴ آقاگل ‌‌‌‌
ارزش داره. همینکه براش تلاش کردی ارزش داره. 
همین بسه برا ارزش داشتن.
بسه بسه.
پاسخ:
شاید... شایدم نه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">