Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

طبق نتایج کنکور ارشد،  بنده یک موسسه‌ی غیر انتفاعی در کرج قبول شدم. 

از خونه تا مترو یک ربع تا نیم ساعت، تا ایستگاه امام خمینی نیم ساعت، از امام خمینی تا صادقیه نیم ساعت دیگه، و از صادقیه تا کرج هم _طبق گفته ی دوستان_ به طور میانگین یک ساعت، و از مترو تا دانشگاه هم یک مسیر تاکسی خور دیگه رو باید پشت سر بگذارم و این فقط مسیر رفت‌ه. علاوه بر اینکه نمیدونم دانشگاهش اصلا چطوریه. 

ولی خب امسال تنها شانس من برای ارشد خوندنه و سال دیگه شرکت نمی‌کنم.

نمی دونم چه کنم. کمک :((

۹۷/۰۶/۱۳ موافقین ۴ مخالفین ۱
Faella

نظرات  (۱۹)

ارشد آش دهن سوزی نیست. به خصوص اگر قصد ادامه دادن نداشته باشی. فکر کنین ببینین چرا می‌خواین ارشد بخونین. هدفتون چیه؟ و بعد فکر کنین ببینین آیا راه حل بهتری برای رسیدن به هدفتون نیست؟ اگر به نتیجۀ مشخصی رسیدین بعد برید. این تنها چیزیه که می‌تونم بگم. سختی مسیر و هزینه‌ای که باید بکنین و همۀ اینا رو باید در نظر بگیرین دیگه.
پاسخ:
نمی دونم. آدم وقتی فارغ التحصیل میشه میگه من عمرااااااااااااااا ادامه نمیدم. اما چندسال که از فارغ التحصیلیش میگذره دلش واسه درس خوندن و اون فضا تنگ میشه 
دانشگاه اصلا مهم نیست، نه در درآمد، نه در رضایت از زندگی و نه در دانش و اطلاعات کاربردی ات

بچسب به زندگی، تجربه های کاری بیشتر کمکت می کنه :-*
پاسخ:
هوم. نمی دونم. دلم درس خوندن می خواد :)) به قول دوستی، دلتنگ ترکه ی استاد شدم :))
ارشد غیرانتفاعی خوندن بستگی به هدف خودت داره

یعنی الان چه رشته‌ای می‌خونی ؟! چرا میخوای مدرک ارشد بگیری ؟! 

برا کسی که کار دولتی داره و صرف مدرک گرفتن می‌خواد رو حقوقش بیاد غیرانتفاعی آزاد و ... خوندن خوبه اما برا کسی که میخواد دانشگاه ارتقاش بده قطعا دانشگاه دولتی (روزانه شبانه‌ش مهم نیست)
وقتی میخوای با یه مدرک استخدام شی متاسفانه با اینکه این سیستم رو خودشون پیدا کردن اما به مدرکی جز دانشگاه دولتی بها نمیدن
حتی تو دوره ارشد شما باید پژوهش محور باشی آموزش محور بدرد نمیخوره
مثلاً امسال تو مصاحبه‌ها با یه دختری آشنا شدم که ارشد آموزش محور دانشگاه تهران خونده بود، با بچه‌های دکتری کار کرده بود و مقاله هم داشت اما چون پایان نامه نداشت همه‌ی مصاحبه‌ها باهاش خوب برخورد نکردن و عملا کارش تموم شد بود
احیانا اگه قصدت دکتری خوندن هست باید مرتبط بودن رشته‌های که می‌خونی هم در نظر بگیری 

خلاصه اگه نمی‌خوای تو سن خاصی ارشد و دکتری رو تموم کنی چرا میخوای خودتو اذیت کنی و اینهمه برا این دانشگاه هزینه کنی؟! 
عیب نداره سال دیگه نمی‌تونی امتحان بدی 
به نظرم اینکه تا دوسال دیگه که میخوای باز کنکور بدی وقت داری که زبانت رو در حد قابل قبول رسونده باشی تا تو دوره ارشد تو یه دانشگاه دولتی بتونی به چشم بیایی و ببینی چقدر همه چی می‌تونه خوب برات پیش بره

البته میگم این باز نظر من اونم به سبب تجربه‌های که داشتم هست، بازم شرایط رو ببین، معیارهای خودتو در نظر بگیر و ایشالا بتونی بهترین انتخاب رو داشته باشی 
پاسخ:
معماری می خونم الان.
و خب تو رشته ی ما مدرک اونقدر مهم نیست، و سابقه کار و در کل کاربلدی خیلی مهمه برای کسی که می خواد کار کنه. 
منم صرفا هوس کردم درس بخونم و دلایل خاص دیگه ای نداره، برای همین نمی دونم اصلا اینکارو بکنم یا نه. این وقت و هزینه و انرژی رو میتونم جای دیگه بذارم..

من تو این کنکور فقططط زبان زدم :))))) یعنی خب همینجوری شرکت کرده بودم و درسای دیگه رو در حد یه چیز محوی یادم بود و از هر درس مثلا یه تست زدم، و همین رتبه داغون هم صدقه سر زبان بود :)) و واقعا دیگه ادمی نیستم که بشینم درس بخونم برای کنکور. انرژی و حوصله شو ندارم. اگر الان برم رفتم اگر نه که دیگه هیچی. بعد من میخوام امسال نظام مهندسی هم شرکت کنم، اگر بخوام بخونم هم دیگه وقتی نیس 
 اگه اصلا دانشگاهو ندیدی حتما برو یک بار حضوری ببینش. دیدن فیزیک و حال  هوای دانشگاه بهت خیلی کمک می کنه برای تصمیم گیری. البته الان احتمالا خلوت و گرم و خشک باشه. سعی کن تو برف و بارون هم تجسمش کنی :-)
به نظر من این مسیری که شرح دادی اصلا طولانی نیست اگه واقعا علاقمند باشی. احتمالا فقط سه ترم و دو روز کلاس داری و بقیه پایان نامه است که نیاز به رفت و آمد نداری زیاد. سختی این راه در برابر حرف های ناامیدکننده ای که در مسیر ادامه تحصیل خواهی شنید هیچه. اگه تصمیم گرفتی بری دل قوی دار :-)
پاسخ:
مسیرش اگر مثلا دانشگاه تهران بود نه دور نبود :))) ولی برای جایی که باید اینهمه راه بری و شهریه هم بدی و آخرش معلوم نشه چی ازت درمیاد به نظرم زیاده :/
هوم. نمیدونم..
من برای دانشگام  روزی شش ساعت فقط تو مسیرم، سه ساعت رفت سه ساعت برگشت! یکم آزاردهنده ست، خصوصا که محل دانشگاه هم محل جالبی نیست،  اما تنها دلیلی که می‌چربه برم و این موضوع رو پذیرفتم اینه که روزانه ست!
قطعا اگه طور دیگه ای بود نمی‌رفتم!
اما باز هم اولویت های افراد متفاوته، باز باید ببینی با شرایط و اولویت ‌‌‌‌‌های خودت چی می‌خونه، رفتن یا نرفتن؟!
پاسخ:
دقیقا اگر روزانه و کلا یه دانشگاه درست حسابی بود، شک نمی کردم انقدر. اما خب نمی دونم این می ارزه یا نه... 
خب میشه در قالب‌های دیگه اون فضاهارو تجربه کرد. تازه با کاربرد بیشتر. مثلاً من این تابستون کلاس می‌رفتم و واقعاً هم برام دلچسب بود و هم مفید. می‌دونم وقتم رو هم هدر ندادم. یکی این. دو اینکه ارشد اصلاً فضای دانشگاهیش شبیه کارشناسی نیست. 
خلاصه که اگر می‌خواین درس بخونین و فضای دانشگاهی رو تجربه کنین برید سراغ کلاسای بیرون. که هم مفید باشه و هم معتبرتر از فضای اکادمیک دانشگاه. مطمئنن هم از لحاظ وقتی هم کاربردی و هم پولی به نفعه.

پاسخ:
تازه اینجا هم فقط دخترونه س :))) میرم مدرسه طور عملا :)))
هی دارم نظرات منفی میگیرم... هم بخاطر کیفیت دانشگاه هم راهش و اینا
 احتمال زیاد نرم
۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۴۱ پشمآلِ پشمآلو
اگه مدرکش تاثیری تو ایندت نداره بیخود اونهمه وقتو هزینه رو از بین نبر به نظر من 
دلتم درس خوندن اگه میخوا پولشو بده یه کلاسی بنویس که ترکه استاد داشته باشه
پاسخ:
:))))))
خب دوس دارم مدرکشم داشته باشم :)) 
گواهینامه بگیر با ماشین خودت برو و بیا :))

پاسخ:
تا کرج عشقم؟ ^_^

یه راه دیگه م هس، که تو منو به فرزند خوندگی بپذیری :)))))) از اونجا دیگه میشه یک ساعت و خورده ای راه :))
تو که زبانت خوبه و دوست داری تجربه درس خوندن داشته باشی چرا یه راه دیگه رو انتخاب نمیکنی؟ مثلا به جای اینکه بری دانشگاه و درس بخونی به صورت پاره وقت نمیری تو یه موسسه زبان(یا موسسات مربوط به رشته ت) تدریس کنی که هم فضا آموزشی باشه و هم درآمد داشته باشی و هم پول خرج نکنی و انقد هم تو رفت و آمد نباشی.
من برای اینکه زبانم قوی تر بشه این کارو کردم دقیقا. تازه سابقه کارشم ارزشمندتر از تحصیل تو دانشگاهه.
پاسخ:
نمیدونم... به تدریس علاقه ندارم خیلی... 
کلا برنامه م دانشگاه رفتن نبود اصلا... صرفا الان دارم بهش فک میکنم 
نکن
نکن
نکنننن -_-
پاسخ:
باشه خب :/
جیگر درت حلول کرده؟ :/
۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۲۲ آرزوهای نجیب (:
اگر فقط هدفت درس‌خوندنه و دلت برای فضای درس و دانشگاه تنگ شده، راه‌حل بهتری هست. مثلاً می‌تونی همین هزینه‌ها رو صرف کارگاه‌های معماری که آزاد برگزار میشه کنی.
واقعاً حیف هزینه هست که الکی بریزی تو حلقوم دانشگاه‌هایی که هیچی به آدم اضافه نمی‌کنند. 
پاسخ:
هوم... 
کلا در نظرم بود فقط اگه دولتی قبول شدم برم. نمی خواستم هییچ هزینه ی دیگه ای کنم برای دانشگاه..
تو روحت:)))))))))
خب باشه
معمولی "نکن"!
پاسخ:
نه دیگه اینجوری تاثیرات لازم رو نداره :دی
 میکنم ^_^
سلام علیکم
فکر نمی‌کنم از زمان تأسیس این دانشگاه بیش از شش هفت سال بگذرد و لذا ممکن است استادان آن در زمینه‌ی هدایت دانشجویان کارشناسی ارشد تجربه‌ی چندانی نداشته باشند. قطعاً با مراجعه با اطلاعات پیشینه‌ی آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی گروه معماری می‌توانید ارزیابی اولیه‌ی بهتری از سطح علمی گروه مذکور داشته باشید.
خود دانشگاه یک ساختمان دوطبقه (نه‌چندان بزرگ) است که فاصله‌ی آن از ایستگاه متروی گلشهر حدود پانزده تا بیست دقیقه است.
نکات مهم‌تر را هم که دیگران بیان کردند.
پاسخ:
خیلی ممنون. 
بله سال 90 تاسیس شده جدیده. اما خب اساتیدش بعضیاشون تو دانشگاه دوره ی کارشناسیمون هم بودن، بد نیستن. اما فکر می کنم که در کل کیفیتش خیلی جالب نباشه اینطور که شنیدم.
ارزش نداره
برای کارشناسی دانشگاه مهم نیست رشته مهمه که دوست داشته باشی
اما برای ارشد خیلی مهمه 
از اینجا بکوبی بری کرج واسه دانشگاه غیرانتفاعی؟ بسیار احمقانه است از نظر من :))
یعنی به من پولم بدن بگن برو نمیرم حتی برای کارشناسی هم غیرانتفاعی رو قبول ندارم سطحش از آزادم خیلی پایین تره واقعا وقت تلف کردن و حروم کردن پوله
پاسخ:
واقعا سطح غیر انتفاعی از آزاد پایینتره؟ :|
من فکر میکردم خیلی بهتره که
پایین تره
خیلی روش تحقیق کردم... 
امکاناتشم کمتره حتی! 
پاسخ:
:|||
چه کارییه پس اصلا
چون آزاد فاجعه بود، تازه مثلا دانشگاه ما بزرگ بود امکانات داشت، ولی ذاتش فاجعه س، میدونی
حالا احتمالا فردا برم ببینم دانشگاهشو، اگر بچه ها بودن حرف بزنم باهاشون. ولی خب دوستی گفت صبر کن تا تکمیل ظرفیت، شاید شانس یارت بود اونجا 
با اون دوست موافقم و برو ببین دانشگاهم
چون شاید حالا یهو دیدی استثنایی هم بود مثلا مثل آزاد علوم تحقیقات که توی یکسری رشته‌ها از سراسری شهرستان معتبرتره! 
پاسخ:
هوم باشه. ممنون
مهارت مهم تر از مدرکه الانم که مدرک دیگه ارزشی نداره به خودت سختی ندی بهتره
البته من یه فرد بی تجربه ام که داره براساس شواهد نظر میده
پاسخ:
:)) باش
به نظر من نرو.
چون جوابات به کامنتای بالایی رو خوندم اینو میگم.
این پولی که بابت این کار میخوای بدی رو واسه خودت ذخیره کن، یا یه کلاسی برو در جهت ارتقای رزومه ت
پاسخ:
فکر کنم منصرف شدم کلا...
اصلا به عشق تو کرج خونه میخرم =))
پاسخ:
هی وااای *_*

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">