Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

سه دقیقه و چهل ثانیه وقت دارم

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۱۹ ب.ظ

و دلم می‌خواهد از یکی از کارهای مورد علاقه‌ام بنویسم.

شستن تخم مرغ. 

لمس آن حجم بیضی بین انگشتانم، و فکر اینکه این می‌توانسته آغاز یک زندگی باشد. یک توده‌ی قبل از بیگ‌بنگ. تمام این 20- 30 تا تخم مرغ می‌توانستند یک زندگی باشند و حالا ما این زندگی‌ها را درون غذاهایمان می‌ریزیم یا همان‌طور خالی با نان می‌خوریم. و تازه رویمان هم می‌شود که بعد از بلعیدن یک زندگی، به این فکر کنیم که چقدر همه چیز مسخره است. 

واقعا چطور می‌توانیم چیزی را که جانش به خاطر ما گرفته شده بخوریم و بی‌مصرف باشیم؟ چطور این حق را به خودمان می‌دهیم؟ یعنی به نظر من این یک احساس مسئولیتی ایجاد می کند که حتی در حد تفکر، حواسمان باشد. حالا می‌خواهد یک گیاه باشد یا یک حیوان؛ ما آن را خورده‌ایم پس باید یک حرکتی انجام بدهیم که گرفتن زندگی‌اش بیهوده نبوده‌باشد. چون به هرحال شاهی‌های سبزی خوردن هم یک نقش کوچکی در تصویه‌ی هوا و خاک داشته‌اند.

۹۷/۰۵/۲۷ موافقین ۱۴ مخالفین ۰

نظرات  (۳۶)

۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۵ روُباست ‌‍
البته فائزه تخم مرغ لزوماً جوجه نمیشه. مرغ کلاً تخم میذاره! چه خروسی باشه چه نه! و وقتی خروسی نباشه، جوجه‌ای هم نیس! این تخم مرغایی که پوسته‌شون سفیدن و مرغداریا پرورششون میدن که اصن مرغِ تخم‌گذارشون خروس نداره. بهشون غذا میدن اینام سر تایمش تخم میذارن. و اگه بذاری تخمی که میذارن همینجوری بمونه فقط خراب میشه! چون نطفه نداره که جوجه شه. مرغه هم روی این تخما نمیخوابه
پاسخ:
ممنون :))
البته میدونستم اینو، صرفا یه مثال نمادین بود از یه حسی که... حالا دفعه ی دیگه که خواستی تخم مرغ بشوری، خوب لمسش کن متوجه میشی این حسو :)))
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۶ روُباست ‌‍
البته متوجهِ منظور پستت شده‌م! کامنت قبلو به عنوان یه حاشیهٔ کوچیک گفتم فقط که حست به تخم مرغا تعدیل شه! 
پاسخ:
نوموخوام :((
you killed the mood -_- :))
منم تخم مرغ رو میشورم :))
ما خیلی با هم تفاهم داریما ^_^
پاسخ:
مگه همه نمی شورن؟ :/
من تخم مرغ نمی‌شورم راستش! :|
پاسخ:
اقا منو سکته ندید خب :|
این تخم مرغ شونه ایا خیلی کثیفنا، رو بعضیاشون کارخرابی مرغ هست :| نمی شه نشست. شاید شما ازین بسته بندی تمیزا میگیرید. ولی اونا هم شسته شن بهتره
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۲ روُباست ‌‍
:))
باشه حتماً :)
پاسخ:
قشششنگ حسسسش کن :))))
بعد مثلا تخم مرغه از شدت حس شدن میترکه :))
حالا چرا تخم مرغ؟ ما که هرچیزی رو بخوریم تهش به یک بافت زنده می‌رسیم که؟ تفکر جالبیه‌ها. این شکلی اگر فکر کنی کمتر دچار هدررفت وقت میشی. :) 
پاسخ:
آخه تخم مرغ خیلی مجسم ه. یعنی کاملا توی دست حس میشه این نطفه و آغاز بودگیش. 
من فقط تفکر میکنم، در پی‌ش دچار چیزی نمی شم دیگه -_- :))
والا ما که تخم مرغارو نمی‌شوریم. مگه می‌خوای پوستشم استفاده کنی که بشوری؟ :)
پاسخ:
میخوایم بذاریم تو یخچال، دست بزنیم بلاخره :|
دارید مثل کسایی حرف میزنید که موز رو نمی شورنا :/
حالا اینکه از دید من موز که میوه نیست بماند. ولی مگه موز رو می‌شورن؟ یهو بیا بگو پیاز رو هم می‌شورین و خلاص دیگه :d
پاسخ:
پیاز سیبزمینی که دیگه از خاک درومدن :| آلوده ن عملا. 
معلومه که همه نمیشورن!  حالا کار خرابی مرغ هم روش نباشه ، از کجای مرغ اومده بیرون ؟ کثیفه خب ، بشوریدش ...
پاسخ:
الان یاد یه خاطره ی نه چندان قدیمی افتادم، که یه بنده خدایی فکر می کرد مکانیزم بچه ی انسان هم مثل بچه ی مرغه. از نظر خروجی ینی. بعد بالای بیست سالش بود این آدم، و دانشجو -_-
اگه در لایه‌های زیرین فکرت این تصور ایجاد نمیشه که خیلی کثیفم و یا حتی نمی‌گی بهم که خیلی کثیفم، باید بگم از همون کار خرابی‌ مرغ دارها می‌گیریم و نمی‌شورم! :|
چون به‌نظرم خشکه و این کثیف بودنه منتقل نمی‌شه! :|
و البته بگم که موز و نارنگی و پرتقال هم نمی‌شورم! :|
پاسخ:
اتفاقا در لایه های زیرین فکرم یه نوع حسادت بهت ایجاد شد :| چون من تا وقتی اینارو با مایع نشورم شب خوابم نمی بره -_- و خب فارغ از هرچیزی، تو از بابت تحت فشار گذاشته شدن توسط مغزت راحتی.

موز و تخم مرغ و اینچیزا رو بعضیا با این تفکر که ما فقط می خوایم داخلشو بخوریم نمی شورن، ولی نارنگی و پرتقال رو بعدش می خوای با همون دست بخوری :/
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۷ یاسین . میم
می‌فرماد که:

مرغ و کبک و به و ریحون و شوید در کارند
تا تو جانی به تن آری و به غفلت نخوری

پاسخ:
:)))))
عاالی
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۹ یاسین . میم
البته تخم مرغا قبل بیگ بنگ نبودن خداییش ://
اصلا آقا اول مرغ بود یا تخم مرغ؟

پاسخ:
نه ازون نظر، درینجا مثل تشبیهی به هم آورده بودم و تلمیحی زده بودم به قضیه ی فشرده بودن اون ماده ی اولیه و انفجارش، تخم مرغ هم خب یه حجم صلب ه.
خب اگه نارنگی و پرتقاله آب‌دار نباشن که همون خشک بودن دلیل بر منتقل نشدن هست :|
و اگه آب‌‌دار باشن که خب به چشم یک واکسن نگاهش می‌کنم! :|

+حدس می‌زنم دیگه اون تصور مذکور اگه تاحالا هم در لایه‌های زیرین فکرت نبود، اومد و فکر کنم حتی از لایه‌های زیرین به لایه‌های رویین منتقل شد! -_-

پاسخ:
بذار من درینجا سکوت بنومایم  -_-
اوه اوه بذا یکم تصوراتتو تعدیل کنم :))
خیلی هم دیگه اینجوریا نیستم! مثلا بذا بگم که: پیاز و سیب زمینی رو می‌شورم! دوبار! یکی قبل از پوست کندن یکی بعد از پوست کندن! 
پاسخ:
آفرین! آفرییییییییییییییییین!
حالا دست دست!
حالا بر عکس :دی
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۴ روُباست ‌‍
دوستان و عزیزانِ نشورنده!!! آیا میدانید برخی مایکروبایولوژیستا معتقدن اون مایکروارگانیسم خطرناکه که ممکنه رو پوستهٔ تخم‌مرغ باشه به محض شکستن پوسته‌ش امکان انتقالش به خود تخم مرغ از لبه‌های شکسته‌شده‌ش وجود داره؟! و اون عزیزان تخم مرغی که ترک خورده باشه رو میندازن دور؟! اونوقت شما خودتون تخم مرغو توی اون وضعیتِ نَشسته می‌شکنید و مصرف میکنید؟! وامصبیتا! واهرچیا!!! :))))
بشکنید خب! 
موز حالا هیچی! نارنگی هم میگی کوچولوئه دس نمیزنم به خودش! ولی پرتقال دیگه چرا؟!
آقا اصن پرتقال هم میگی درختیه و قابل چش پوشی ولی خدایی تخم مرغ پیاز سیب زمینی این حرفا رو ندارنا! :))
پاسخ:
دوستان و عزیزانِ نشورنده!! دوستمون با شماس! وا بهداشتاااا حتی!

این پست قرار بود شبه فلسفی باشه مثلا، بهداشتی شد -_-
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۶ روُباست ‌‍
حالا اینا هیچی! عارفه نمایشگاه بعدیت کِیه با فائزه پاشیم بیایم حضورمونو به هم برسونیم؟!
پاسخ:
اون آقا عینکیه هم باشه لدفن. من به اندازه ی کافی ازش سوال نکردم :)))
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۷ روُباست ‌‍
و همهٔ اینا هیــچی!
فائزه پست سیصد و شصتمین درجه‌ته :))
پاسخ:
ارههه دیدی؟ داشتم فکر میکردم 5 تا پست بعدش رو با یه محتوای خاص ایجاد بنومایم :دی
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۲۷ روُباست ‌‍
حالا سر راه منو هم از برق بکشید راه دوری نمیره! :))
پاسخ:
باش حالا، خانه خودته. داره خوش میگذره :د

بعد شما حکمِدون راجع به کیوی و خیار نشسته چیه؟
منم تا یه سنی همین فکر رو میکردم ولی بهت نمیگم تا چه سنی :/
پاسخ:
با توجه به سنی که تو ازدواج کردی و مسلما متوجه قضیه شدی، ایشون سنش چند سال از اون‌زمان تو بالاتر بود -_-
اوه اوه اون آقاهه :)))
اتفاقا تصاویرش موجوده که تو خیلی جدی و در مقابل اون آقاهه وایسادی داری گوش می‌دی و اون آقاهه هی توضیح می‌ده هی توضیح می‌ده! قشنگ تو عکس من کاملا متوجهم که هی داره توضیح می‌ده! :| :))
+ فعلا حسش نیست! و البته یه چیز دیگه‌ش هم نیست که بماند! -_- 
پاسخ:
=)))))))))
فککنم آخرش یارو این شکلی شده بود که خانوم اصن من غلط کردم این نقاشی رو کشیدم :))

بهرحال ما آماده ایم در هرجایی و مکانی و زمانی حضور به هم برسانیم :دی
۲۷ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۱۳ کروکدیل بانو
اومدم اظهار فضل کنم گند بزنم به حس پست دیدم روباست زحمتشو کشیده :)))))
پاسخ:
بابا یکم تخیل داشته باشید خداییش -_-
همش آدمو با حقایق روبرو میکنن -_________-
:))))

شما عزیز دلید! [ آیکون قلب و چشمای درشت شده از ذوق] 
پاسخ:
قربانت ^_^
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۰۱ روُباست ‌‍
خب پس موفق شدم منظور پستو منحرف کنم :))
بزن قدش کرو :)))
کیوی و خیارو هم نمی‌شورن ملت؟ نححححح °_°
پاسخ:
ازتون بدم میاد -_- :(((

چی بگم والا :| عده ای معتقدن موز و خیار رو بشوری پوستشون خراب میشه -_-
بعد فککن من عاشق پوست خیارم، همیشه با پوست می خورم. یبار مامانم منو با این واقعیت روبرو کرد و .... خیلی تاثیری نداشت :| همچنان خیار رو با پوست می خورم -_- می ارزه واقعا 
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۰۱:۱۸ یاسین . میم
آهااا از اون نظر
پاسخ:
بلی :)
من تخم مرغ رو فقط در صورتی میشورم که کثیف کاری کرده باشه روش
پاسخ:
نظر شمارو به صحبتای دوستان جلب میکنم :دی
من تخم‌ مرغو نمیشورم با این استدلال که پخته میشه میکروبش کشته میشه البته دلیل اصلیش اینه که از بچگیمون کسی نمیشست ما هم عادت کردیم
الان یه سرچی زدم در مجموع ظاهرا استدلاله درست بوده فقط برای آلوده نشدن محتویات یخچال، تو ظرف در بسته باید گذاشت (ما تو همون نایلون خریداری شده) یا شست. چون: «افراد را دچار مشکلات گوارشی کرده و شاید هیچ‌گاه متوجه نشوند منشاء مشکل آن‌ها ناشی از تخم‌مرغ‌های نشسته داخل یخچال است»  :-| و اگه شستید سریع باید مصرف کنید 
پاسخ:
قدیمی ترا نمی شورن. مادربزرگ منم دقت کردم دیدم نمی شوره :/ البته خب تو یخچال هم نمی ذاره و چون تعداد زیاده زود مصرف میشه، ولی درکل به نظرم هرچی بخواد بره تو یخچال باید شسته شه، چون بهرحال یه محیط بسته س 
کلا تو خونه‌ی ما هر ماده‌ی خوراکی که از بیرون بیاد شسته میشه اما تخم مرغ نه:))
ینی میگی تخم مرغ نخوریم زین پس؟
پاسخ:
بخورید ولی با فکر :)))
نظر شما رو به سفر چین و پست ادرار خرگوش جلب میکنم و تمام
پاسخ:
یه دیوار بتنی بدید من کله مو بکوبم بهش -_-
من تا دو سال پیش از شکستن تخم مرغ می‌ترسیدم چون فکر می‌کردم ممکنه بقایای یک جوجه‌ی بدشانس ازش بیاد بیرون :||
دیگه دوستان توجیهم کردن درست شدم ولی هنوزم وقتی یه نخم‌مرغ رو می‌شکنم و می‌بینم محتویاتش مثل بقیه‌ست یه نفس راحت می‌کشم!
پاسخ:
فکر کنم تخم مرغای پرورشی توش خون نمیوفته، ولی رسمی ها رو اول تو یه کاسه بشکنی بهتره 
دیوار بتنی اعلا دارم، بدم؟ 
پاسخ:
بده بده. بتن مسلح هم باشه که چه بهتر -_-
:)) بیا فقط میکروبیه :دی
پاسخ:
اشکال ندارهههه [وی خود را مجهز به دو لایه دستکش، ماسک، و انواع شوینده ها کرده، بتن را تحویل میگیرد]
🤣🤣🤣 قبول نیست باید همینجوری بدون محافظ بکوبی سرتو
پاسخ:
نههه رحم کن علیا حضرت :(((
 در خانه ما، از انجام کار مورد علاقه ات محروم بودی :دی

شستن تخم مرغ؟ اولین بار است که می شنوم :-|
پاسخ:
اینجور که از ظواهر برمیاد من و خانومی تنها افرادی هستیم که میشوریم :|
بیا پریسام نمیشوره :|
پاسخ:
نمیام :|
پریسا عذرش موجهه :-"
چرا اون وقت ؟
پاسخ:
همینجوری. از قیافه ش خوشم میاد :))
دارم برات :)) 
پاسخ:
بینیم بااااع  (-B

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">