Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

کیزی میزی گزه ززن دوزون بز دزه!؟

چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶، ۰۷:۵۲ ب.ظ
چند روز پیش برای کاری باید به حوالی پارک دانشجو می رفتم و خب، به دلیل اتفاقات اخیر ایستگاه مترو و دسترسی های آن منطقه را بسته بودند و مدت زیادی پیاده روی داشت. 

یاد توییتی افتادم با این مضمون که:

"اگه انقلاب شه و پیروز شیم، واسه اینکه همه راضی باشن باید جان اسنو بیاد روی کار." 

این جمله در وهله ی اول یک مزه پرانی به نظر می آید، اما حقیقت وحشتناکی در آن نهفته: سرگردانی مردم. 


به جز درگیری هایی که روزانه شاهد آن هستیم، هرکداممان هم به طور انفرادی دچار درگیری های ذهنی شده ایم، اینکه اگر این وضع ادامه پیدا کند چه می شود؟ 

واقعیت امر این است که حتی اگر انقلاب هم بشود هیچ اوضاع بهتری در انتظارمان نیست. هیچ بهانه ای برای جنگیدن نداریم. مردم خسته شده اند و صرفا می خواهند اینطور نباشد.عده ای به اقتصاد اعتراض می کنند و عده ای به سیاست، در آن بین هم چند نفری کشته می شوند و حکومت را  وحشت برداشته و از یک طرف جنگ سوریه را مثال می زنند که به همین صورت شروع شد و از طرفی آمریکا را مقصر می داند؛ و همه به جای اینکه کاری بکنند، مثل گوسفندهای گرگ دیده فقط در هم میلولند. شاید هم این فقط ظاهر قضیه است.


اگر یادتان باشد، چند وقت پیش دولت ایران از مدیر تلگرام درخواست کرد که اطلاعات کاربران را در اختیارش بگذارد، او از این کار امتناع کرد و حتی ممنوع الورود شدنش به ایران را به جان خرید، و حالا با فیلتر شدن تلگرام، عده ی زیادی از کاربران آن با نرم افزار فیلترشکن و vpn که با اجازه ی خود کاربر فعال میشوند وارد تلگرام می شوند، و این نرم افزارها اطلاعات آنها را به سرور مورد نظر ارسال کرده و افرادی که به آن سرور دسترسی دارند می توانند به راحتی دزدی اطلاعات انجام می دهند. جالب قضیه اینجاست که فقط تعداد محدودی از فیلترشکن ها می توانند برای تلگرام دسترسی ایجاد کنند و خب، کل این قضیه یک طوری مشکوک است. به غیر از آن، در وبگردیها ممکن است به نظرسنجی هایی (مانند این) بر بخورید که بدون توضیح خاصی از شما راجع به تظاهرات و نظرتان درمورد آنها سوال می کنند و خب، دسترسی به اطلاعات کاربر مانندIP از طریق بروزر هم امکان پذیر است.

البته منظورم این نیست که تمام این بلوا صرفا یک جنگ زرگری است که برای دسترسی به یک نرم افزار راه افتاده، اما برای این قضیه و و چیزهای دیگر _که در اثر تغییر شرایط به ما پیشنهاد می شوند و بدون هیچگونه تحقیق و صرفا برای رهایی از مخمصه آن را می پذیریم_ هم بستر مناسبی ایجاد شده که بهتر است حواسمان به آنها باشد؛ و همیشه یادمان باشد که هیچکس _به جز پدر و مادرمان_ واقعا دلش برای ما نمی سوزد. هیچکس.  

۹۶/۱۰/۱۳ موافقین ۱۲ مخالفین ۱
Faella

نظرات  (۸)

۱۳ دی ۹۶ ، ۲۰:۰۶ ــ یاس ــ
عنوان:))
پاسخ:
زرگریه :د
۱۳ دی ۹۶ ، ۲۱:۳۶ آقاگل ‌‌
اون نکته آخر کاملاً درسته. یعنی هرچقدر ریختم و پیمودم نهایت به همچین نتیجه‌ای رسیدم. وگرنه در حالت عادی هر کودک 10 ساله‌ای هم می‌تونست بفهمه که فیلتر به این شکل و شمایل هیچ نتیجه‌ای نداره. پس باید پس زمینه دیگه‌ای داشته باشه. 
پاسخ:
آره خیلی یجوریه -_-
من به هرکی میگم میگه توهم داری و فلان، ولی جدی، با این حجم استفاده ی مردم ازش احتمالا یه دلیلی پشتش باشه
زرگری بلد نیستم ولی با حذف ز های میانی به این رسیدم:
«کی میگه زندون بده؟!»
:دی

همین میشه حالا؟ :|
پاسخ:
:دی
یه همچین چیایی
تهش پرزیدنت اسنو می میره یه آلما کوینی میاد جاش:|
+وی گیم آو تروند ندیده است:|
پاسخ:
پرزیدنت اسنو قبل مرگش خواهرش آریا استارک رو جانشین خودش میکنه که بعد معلوم میشه آشیلدر بوده و ما مجبوریم تا ابد تحملش کنیم :د 
(چون گات رو ندیدی اشاره کنم که هر دوتا نقش رو مایسی ویلیامز بازی کرده)
۱۵ دی ۹۶ ، ۰۱:۲۱ Vincent Valantine
انگار الان هم میخوان وی چت رو رفع فیلتر کنند دیگه خودشون زحمت ندند یه راست اطّلاعات رو از سرور چینی بگیرند.
پاسخ:
وی چت دیگه چیه :د
۱۵ دی ۹۶ ، ۰۹:۲۲ Vincent Valantine
یکی از این پیام‌رسان‌هاست که مال چین هست.:))
حالا میگن امروز تلگرام رفع فیلتر می‎شه
اگه هم نشد وی چت رو نصبت نکنید :-"
پاسخ:
حالا برنامه ای هم نداشتم نصبش کنم :)) 
نه رفع فیلتر نکنن تازه داشتیم به زندگیمون میرسیدیم =)))
«برادر بزرگ ترا می بیند»؟ یاد جامعه‌ی ۱۹۸۴ جورج ارول افتادم با این پستت. شاید اینقدر ها هم بد نباشه. 
پاسخ:
کلا جامعه ی ما بسیار شبیه 1984 ه -_-
۱۷ دی ۹۶ ، ۱۴:۱۹ شرف الدین
در رابطه با قسمت اول:
یادم نیست جمله مال کی بود ولی چندسال پیش خوندم که یکی گفته بود مشکل تاریخی جامعه ما اینه که مردممون میدونند چی نمیخواند، ولی نمیدونند چی میخواند.
الان مردم از مشکلات ناراحت اند و اعتراض دارند ولی اگر همین الان هم نظام سقوط کنه هیچ جایگزینی براش ندارند
پاسخ:
یکی از بچه ها با ذکر همین جمله گفته بود خانواده ی من وقتی انقلاب شد و نظام جدید رو توی تلویزیون دیدن گفتن اینا دیگه کی ن؟ ما فقط نمیخواستیم شاه باشه ولی نمیدونستیم تهش چی میشه. 
واقعا هم من امیدوارم هرگز دوباره انقلاب نشه و اگر مشکلی هست یه طوری حل شه، وقتی پدر مادرا اوضاع اول انقلاب رو تعریف میکنن... چند دستگی خانواده ها، تروریستا و گروهکا و قحطی و تمام مشکلاتی که بعد از هر انقلابی پیش میاد... فک نمی کنم دیگه با این اوضاع اقتصادی مردم توان این چیزا رو داشته باشن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">