Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

ciz-ده

پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۴۶ ق.ظ
در گوشه‌ی کابینت دوم از سمت راست، دستگاه غذا ساز بزرگی هست که من با آن سبزی خرد می کنم.

هر بار که با آن کار می کنم، باید چندین بار درش را باز کنم و مواد داخلش را هم بزنم و باز ببندم تا قطعات درشت کنار نمانند. و دستگاه را روشن کنم. و دوباره و سه باره...

یک دستگاه دیگر هم هست که کاربری اصلی اش، چرخ کردن گوشت است اما سبزی هم خرد می کند و از نظر قدمت، یحتمل با من همسن است و از گفته ها چنین بر می آید که از بقایای جهاز مادر است. این دستگاه برخلاف غذاساز مدرن چهارصد کاره‌ی تیشان فیشانی که من با آن کار می کنم، مثل آدمیزاد از یک طرف سبزی درسته را تحویل گرفته و از طرف دیگر سبزی خرد شده تحویل کاربر می دهد. بدون اینکه زور بالای سرش باشد یا اصلا نیازی به باز کردن دل و روده اش. فقط یک سری قلق های خاص خودش را دارد که من از پسشان بر نمی آیم. و از آن هم بهتر، وقتهاییست که مادر در عرض پنج دقیقه تمام آن سبزی ها را خرد می‌کند، بدون اینکه وقتش را برای سرهم کردن یک دستگاه برقی برای آن مقدار سبزی ِ کم هدر بدهد.

یا حتی در کار، وقتی یک نفر با درخواست طراحی نقشه به شخص x و y مراجعه می‌کند، گاهی شخص x تا بخواهد سیستم را بیدار کرده و برنامه را راه اندازی کند، شخص y طرح اولیه را با دست کشیده و تحویل مشتری می دهد.


هربار که دستگاه غذاساز را باز و بسته می کنم به این فکر می کنم که حکایت "لایف استایل جدید" ما هم همین طوری است.

همیشه دنبال راه میانبریم. راحت ترین روش برای انجام کارها. دستگاه ها و نرم افزارها را آورده ایم وسط، تا نقشمان را برایمان ایفا کنند تا یک وقت خودمان به چیزی دست نزنیم. دستمان سبزی ای نشود. سیری نشود. رنگی نشود یا بو نگیرد.

غافل از اینکه یک سری از لذت های زندگی دقیقا در همین است: در حس کردن. در تجربه کردن.


من منکر فواید تکنولوژی نیستم، اما گاهی همین آسان شدن کارها باعث می شود یک چیزهایی از دستمان برود...

اگر زمان و شرایط مناسب داریم، چرا چیزهای ساده و خوب را از خودمان دریغ کنیم. 

خوب است که گاهی دست هایمان را از زرورق در بیاوریم و بگذاریم کمی هوا بخورند.. کمی رنگی شوند و لمس کنند. و یاد بگیرند...

۹۵/۰۶/۰۴ موافقین ۴ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۹)

آفرین؛ واقعاً چه اشکالی داره گاهی اوقات (همیشه هم نه) کاری که تکنولوژی برامون انجام میده رو خودمون انجام بدیم؟ راه دوری نمیره!
پاسخ:
دقیقا، وقتایی که زمان داریم چرا که نه؟
وای وای وای گفتی ! دیشب داشتم به همین فکر میکردم. 
من مامانم از وقتی بچه بودم وقتی میخواست دلمه درست کنه عشق میکردم. میشستم کنارش من برگا رو براش صاف میکردم تا اون مواد بریزه و بپیچونش و اجازه بده دو سه تایی من بپیچونم!
دیشب توی یکی از کانالهای تلگرام تبلیغ یه دستگاه دیدم اصن موندم توش! دستگاه دلمه پیچ کن :/ اخه یه دلمه پختن چد ماه یه بار دیگه این حرفا رو داشت؟ حالا اصن اون حس و حال خوب چی ؟:(
پاسخ:
این چیزا برای تعداد زیاد خوبه، مثلا طرف سفره داره آدما زیادن یا چی،
اما برای چار نفر آدم دیگه بیخیال :/
کیه که همت کنه :/
پاسخ:
همت کردی سر رات اون چراغم خاموش کن :))
مثله اینکه یه پی دی اف درسی دانلود کنی مثلا!حتی از درس خوندن توی مدرسه هم بهتره!:))
پاسخ:
چش آدم درمیاد ک :/ 
ایکون ِ دست در جیب و راه رفتن
پاسخ:
من هرررجای دیگه م اونو میبینم یاد تو میوفتم :))
:)
دنبال شدی لطفا دنبالم کن
پاسخ:
مگه دنبال بازیه :/
به موضوع جالبی اشاره کردی :)  اینکه با دیدن یه دنبال از توابع، نمودارهاش توی ذهنت رسم بشه و به تدریج به تابع نهایی شبیه بشن، مث یه انیمیشن، خیلی جالب تر از اینه که با نرم افزار رسم شون کنی. 
وقتی هم که نیاز به دقت و جزئیات زیاد باشه، خب میشه رفت سراغ کامپیوتر. 
بعضی چیزام که کلن دستی شون خیلی بهتره، مثلا نقاشی دیجیتال به جالبی و هیجان انگیزی نقاشی دستی نیست. 
پاسخ:
اوهوم
همینکه دانشمندان یه چی اختراع کرده ن که هربار خرد کردن پیاز موجب کوری من نمیشه، بنده خدا رو شاکر و از متولد شدن در قرن بیست و یک خشنودم.
پاسخ:
:)))
و من از اختراع شدن پوست گیر خوشحالم :|
کاملا باهات  موافقم. : - ))
پاسخ:
:دی دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">