Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

من باب شب یلدا

چهارشنبه, ۱ دی ۱۳۹۵، ۰۶:۵۸ ب.ظ

ما هیچوقت یلدا نداشتیم.

شبهای یلدایمان خلاصه می شد در... راستش در هیچ چیز. درست مثل شبهای دیگر بود و فقط گاهی یک تکه لباس یا کفش یا هرچیز دیگری به مناسبت تولد پدر به او می دادیم و گاهی هم روزهای قبلتر یا بعدتر اینکار را می کردیم که نتیجه اش باز همین بود که یلدا هیچ مفهوم خاصی برایمان نداشت.

حتی یک شبی را یادم می آید که داشتم از دانشگاه به خانه برمیگشتم و روی صندلی مترو، حس کردم واقعا دلم می خواهد امشب در کنار پدر بزرگ و مادربزرگم باشم. به هرکدام از والدین زنگ زدم خانه نبودند و بعدتر که تماس گرفتند، گفتند که شدنی نیست. من به محض پیاده شدن از مترو ، تمام وجودم پر از حس تنهایی شد و کل راه تا خانه اشک ریختم. البته دلیل دیگرش پیرزنی بود که...

[چشمان عمیق میشی رنگش را که غم دنیا درش موج می زد به چشمانم دوخته بود، من هم به حالت استیصال وسط پیاده رو ایستاده بودم و نگاهش می کردم. انگار خودم را می دیدم در آینه ی گذر زمان دلم می خواست کاری برایش انجام بدهم. اما... سرم را از شرم پایین انداختم ]

راستش دلم نمی خواهد از او بنویسم. می خواهم از یلدا بنویسم.

همانطور که گفتم این رسوم در خانواده ی ما جایگاه خاصی نداشت. تا چندسال پیش که زندایی بزرگم، همه را برای تولد دایی که مثل پدر همان شب یلدا بود دعوت کرد. انقدر به همه مان خوش گذشت و مزه کرد که شد برنامه ی هرساله ی مان. البته از سال بعدش قرار شد برنامه ی شام حذف شود که یالطبع فشار روی صاحبخانه هم کمتر شود و فقط دورهمی و تنقلات و انار و حافظ خوانی و کیک تولد و همین چیزها برقرار باشد و انصافا هم تصمیم خوبی بود.


خلاصه اینکه این برنامه ها خوب است. بهانه ای است برای بازگردانی چیزهایی که دارند از دست می روند.

اگر درخانواده تان ندارید، خودتان پایه گذارش باشید. 

و اگر کسی حمایت هم نکرد به جنگل. اگر صلاح می دانید بیشتر تلاش کنید و اگر جواب نداد حداقل شما تلاشتان را کرده اید.

۹۵/۱۰/۰۱ موافقین ۷ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۷)

چه خوب مینویسی
چرا پیدات نکرده بودم قبلا
پاسخ:
ممنون عزیزم لطف داری :)
چقدر لفظ "به جنگل"ت رو دوس داشتم :)
پاسخ:
قابل نداره :))
یه "به دریا" هم داریم. به کوهستان حتی 
تلاشی هست برای دور هم بودن. گفتن و خندیدن. هرچند حالا شده اینکه هر کسی گوشی دستش بگیره و سرش بره تو گوشی!
پاسخ:
ما که تلویزیونو تحریم کردیم و گوشیا هم درحد عکس گرفتن مجاز بودن :د
۰۱ دی ۹۵ ، ۲۲:۰۲ خانومی ...
خانواده عمو اینا هر سال شب یلدا جمع میشن خونه یکیشون . شام رو هم تقریبا چیزهای قاتی پاتی میخورن  ، سالاد ماکارونی ، آش ،سالاد کلم ، الویه . برنامه ریزی میکنن هر کس یه چیز درست میکنه میاره . عاشق این رسم شونم.  مال ما که خدارو شکر کسی چشم دیدن اون یکی رو نداره . 
امسال ما موندیم خونه دوتایی یلدا رو جشن گرفتیم ...
پاسخ:
چقدر جالبه این هرکی یه چیزی درست کنه تو مهمونیا. خارجی طور :)))
ولی خب میگن زیاد واسه بدن خوب نیس قاطی پاتی کردن. حال می ده اما :دی

+آره اگه قراره ادم اذیت شه خونه بمونه بهتره..
۰۱ دی ۹۵ ، ۲۳:۰۰ خانومی ...
خب آدم مجبور نیست از همه چی یه ذره بخوره که ، من که آش باشه فقط آش میخورم 😅
پاسخ:
آش با جاش؟ :دی
من اگه ماکارونی رو ببینم دیگه چشمم چیز دیگه ای رو نمی بینه :))
مثه این اِل توررو ها که پارچه قرمز میبینن چشاشون قرمز میشه
۰۲ دی ۹۵ ، ۰۰:۵۱ نیمه سیب سقراطی
دورهمی حال میده ، چقدر تو اتاق پشت لپ تاپ چمبره بزنم دگ :)) والاع
پاسخ:
واووو ببین کی اینجااااس ^_^

عزیزم :( امیدوارم هرچی زودتر تموم شه این مسخره بازیا راحت شی -_-
۰۲ دی ۹۵ ، ۱۰:۱۱ خانم آلفا
ما هیچ وقت شب یلدا مدل دور همی های خانوادگی نداشتیم. فقط برای خودمون چهار نفری آجیل و شکلات هایی که از عید و مهمونی های اخیر باقی مونده رو جمع میکنیم اگه انار و میوه ای هم توی یخچال باشه میاریم نهایتا یه هندوانه بابام از بیرون میخره بعد ۴ نفری پای برنامه های شب یلدا دخل همه شونو میاریم!! :))
پاسخ:
اگه شرایطشو دارید، دورهمی هم خوبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">