Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

Double

شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰ ق.ظ

فیلم دوبله، خیانت به خود فیلم، عوامل فیلم، داستان و حال و هوای فیلم و بیشتر از همه، خیانت به مخاطب است. 

دوبله، به اصالت فیلم صدمه میزند، روح فیلم را می گیرد و گاهی حتی می کشد. 

اگر کسی سواد کافی و شرایط جسمانی مناسب داشته و برای خودش ارزش قائل باشد، روا نیست خودش را از لذت درک تمام  فیلم محروم کند...

۹۷/۰۳/۰۵ موافقین ۱۰ مخالفین ۱
Faella

نظرات  (۱۱)

کاملا قبول دارم.
به همین دلیل ترجیح میدم حتی فیلمایی که زبونشون رو نمیدونم رو هم با زیرنویس ببینم. گرچه شاید ترجمه عالی نداشته باشن اما از دوبله بهترن، به نظرم!
پاسخ:
دوبله رو هم از رو همون ترجمه ها انجام میدن دیگه 
حرف حساب که جوابی نداره. باز برخی دوبله‌ها لااقل قوی هستن. :|

پاسخ:
من کاری به قوی و ضعیف بودنش ندارم، بهترین هم باشه اون حس و حال بازیگر که میاره توو صداش، کاامل حذف میشه، و یه صدای مصنوعی میاد روش 
حالا دویله یک طرف 
دویله سانسور دار رو آدم چی بگه واقعا ، نه واقعا
پاسخ:
من اونقدر که دوبله رو مخمه، سانسور نیس :دی
نمیتونم بگم چقدر موافقم(((:
پاسخ:
:دی
درسته اما من در برخى موارد مخالفم.شده اصل فیلم رو دیدم و دوبلش رو هم دیدم اما دوبله اش بنظرم حتى از خود دیالوگاى بازیگر ها قوى تر بوده مخصوصا درمورد بعضى انیمیشن ها که دوبله هاى خیلى قوى دارند.
پاسخ:
انیمیشن نه، فیلم. 
فیلمی که توش احساساتی که بازیگر توی صداش و چهره ش میاره باهم تطبیق دارن و آدم وااقعا اون حس رو ازش میگیره
در کل می‌شه فهمید چی می‌گی، اما خب نمی‌دونم نیاز به این شدت بیان هست یا نه. دوبله هم خوب و بد داره دیگه...
البته من خودمم زبان اصلی می‌بینم!‌:دی
پاسخ:
تو کامنتای دیگه هم توضیح دادم، موضوع اتمسفر فیلمه که خراب میشه.
خب مثلا آدم یه فیلمی رو میخواد بذاره برای یه بچه، یا سالمند، یا کسی که سواد نداره، مثلا قدیما خب نصف مردم بی سواد بودن  
ولی من آدم تحصیلکرده دیدم میگه حوصله ندارم اون متنا رو بخونم. و خب گوش آدمیزاد همینجوری تنبل میشه دیگه
تکبیر
پاسخ:
:D

حداقل در خصوص انیمیشن‌ها قضیه فرق می‌کنه و نمونه دوبله شده با احساس‌تری رو من مشاهده کردم. :دی
پاسخ:
جدی چرا همه میگن انیمیشن فلان؟ :-؟ 
من با صراحت نوشتم فیلم، و تو کامنتا هم تاکید کردم روش :| 

فیلم که قطعا با صداهای اصلی بازیگر ها باید باشه! من صدای بازیگر صدای خودش نباشه میره رو اعصابم :|
ولی انیمیشن فقط دوبله ی گلوری. D:
پاسخ:
انیمیشن فانتزی تره، و خیلی اهمیت نداره این چیزا توش
-_-
پاسخ:
اینطوریا
Damn right

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">