Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

عکسهای مسکن مهر تخریب شده همچنان دست به دست می‌شود؛ همه به دنبال مقصر می‌گردند و پیمانکار را متهم می‌کنند، رییس جمهور را متهم می‌کنند و انگشت اشاره‌شان همینطور به سوی آدمهای مختلف نشانه می‌رود.

اما بیایید به عکس این ساختمانها دقیقتر نگاه کنیم. 
این ساختمان نوساز کاغذی، دقیقا همان فرهنگ ماست. فرهنگ ظاهربینی، دورویی و تظاهر و دروغ. فرهنگی که در آن تا وقتی ظاهرت را حفظ کنی می توانی جایگاهی برای خودت دست و پا کنی، با مردمانی که به راحتی به اسم مقدسات دروغ می گویند و برای پذیرفته شدن در اجتماع، نقاب به چهره می زنند. ظاهرشان را می‌آرایند تا باطن پوچشان آشکار نشود، و وعده هایی می‌دهند که هیچگاه محقق نمی‌شوند.
آدمهایی که از دل این فرهنگ بیرون می‌آیند، محصولی شبیه خودشان، با همان دیدگاه و خصوصیات خودشان تولید می کنند و وقتی مچشان گرفته می شود همدیگر را متهم می کنند. 
مسکن مهر تجسم فیزیکی فرهنگ ماست.
مسکن مهر ماییم...
Faella
۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۱:۳۵ موافقین ۱۸ مخالفین ۰ ۱۷ نظر

پیامی آمده:  

"آلت قتاله که همیشه اسلحه و چاقو نیست، بعضی وقتا خودکاریه که مهندسها باهاش جایی امضا میزنن که نباید..."


یک لحظه به کتابهایی که برای آمادگی آزمون نظام مهندسی در ردیف جلوی کتابخانه گذاشتم نگاه کردم و به خودم لرزیدم...

مدت زیادی درگیر تهیه‌ی این کتابها و منابع آزمون بودم و عزمم را برای قبولی جزم کرده بودم، اما... مسئولیت جان آدمهاست. من آنقدر با دانش و با مسئولیت هستم؟ حواسم هست که حواسم باشد؟ که مسئول یکی از خانه هایی که در آینده چند خانواده را از هم جدا و عزادار می کند من نباشم؟ 

این فاجعه و اتفاقات مشابه باید تلنگری باشد برای من و امثال من، که نگذاریم هیچ چیزی در دنیا وجدانمان را بی حس کند؛ و آنقدر شهوت پول و قدرت کورمان کند که یادمان برود مسئولیم. که قسم خوردیم. که خودکارمان روی هر صفحه ای سهواً بلغزد. که سقف خاکستری روی سر کسی بنا کنیم. که...

Faella
۲۳ آبان ۹۶ ، ۲۱:۱۲ موافقین ۱۲ مخالفین ۰ ۲ نظر