Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

با من حرف بزن

چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ

بر اساس تحقیقات زمین شناسی، زلزله هایی که با فاصله های زمانی کم نسبت به یکدیگر رخ می دهد و وقوع زلزله های متعدد، از وقوع زلزله های سنگین جلوگیری می کند. اما وقتی زمین انرژی را مدت زیادی در خودش کم کم ذخیره می کند، یک جایی انرژی از حد تحمل گسل ها خارج می شود و با شدت تمام آن را آزاد می کنند

آدمها هم همین طورند. تحمل می کنند و تحمل می کنند و یک جایی، یک وقتی.... بوممممم

نمی دانم این هی تحمل کردن از کجای تاریخ شروع شده. 
شاید از جایی که گفتند دختر کم حرف نجیب است. پسر کم حرف آقاست.
صبر و بردباری خوب و سفارش شده است، اما تحمل کردن زیادی و بدون حرف یک جایی سر باز می کند و باعث خورد شدن چیزایی یا آدمهایی میشود، درست مثل همان داستان زمین و زلزله.
اگر هم سر باز نکند، می ماند و تمام آن حرفهایی که باید زده می شد و نشد مثل موریانه به جان آدم می افتند و ذره ذره روحش را نابود می کند. و چیزی که می ماند نفرت و خشم است که ممکن است تنها مسبب آن فقط یک سوء تفاهم بوده باشد. خشم و تنفر از آدمهایی که می توانستیم دوستشان بداریم، در روزهای سختی در کنارمان باشند و در زمان شادی خاطرات دوست داشتنی بسازیم.
برای لحظه ای "خوب" به نظر رسیدن، خوشبختی را از خودمان میگیریم. آدمها را از خودمان میگیریم و یک وقتی که دیگر خیلی دیر است، به خودمان می آییم و می گوییم: ارزشش را داشت؟


در پی این پست فاطیمای عزیز
۹۵/۰۶/۲۴ موافقین ۷ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۹)

همه این فجایع از دوست داشتن سر می زنه
وقتی یکی رو دوست داری و برای ندیدن ناراحتیش از خطاهاش چشم پوشی می کنی؛ چشم پوشی کردن چیزی نیست که توی وجودت حل شده باشه، حرفا توی دلت هست ولی همچنان توی خودت نگه می داری و در نتیجه خطاهای نادیده گرفته شده هر روز روی هم تلنبار میشن و یه روزی می رسه که در کمال ناباوری تاریخ هیروشیما و ناکازاکی برای آدما دوباره اتفاق میفته و بعدش بووووم...
اون موقع است که همه ما خوراک چپ یک سونامی عظیم میشم :)
پاسخ:
دقیقا... فک میکنیم اگر حرفمونو به طرف بگیم ناراحت میشه و شاید دیگه مثل قبل دوستمون نخواهد داشت، یا صرف همون ناراحت شدنه رو نمی خوایم.
اما اتفاقایی که بعدش میوفته مسلما از اون ناراحت شدن لحظه ای خیلی بدتره
چه خوب بود...چقدر موافقم...اگر بگذارند!
پاسخ:
اگر...
از جایی که انسان شروع می کنه و سعی می کنه کمتر تحمل کنه و بیشتر صحبت کنه و گوشزد کنه و حرفای دیگرانو بشنوه تازه متوجه میشه که چقدر با اون تخلیه ی زلزله های کوچیک فاصله داره.
مدتی قبل شروع کردم و هرازگاهی بابت یک سری از رفتارهای دوستهای صمیمیم که مخالف بودم کوچیک کوچیک و خرده خرده باهاشون صحبت کردم، اما در کمال تعجب متوجه شدم که اونا "اکثرشون" موضع دفاعی دربرابر این موضوع گرفتن و من شدم آدم ضدحاله. یا حس کردن میخوام بهشون رهبری کنم!(افکار احمقانه). درکل میخوام بگم خوبه چنین چیزهایی همیشه از اول یه رابطه باشه و اون وقت درصورتیکه طرفین فهمش رو داشته باشن آره جواب میده اما در غیر این صورتین(!) چندان توفیری نمی کنه.(خصوصا شرط دوم، فهم.)
پاسخ:
حالا نه اینکه هی آدم بخواد ضدحال و غر بزنه و چسناله راه بندازه،
اما خب میتونه یه جوری با روش خودش به اون آدمه بفهمونه حرفشو
من که یه ساله تصمیم گرفتم حرف دلم رو بگم که سوء تفاهم ایجاد نشه هیچ وقت و تا الان که موفق بودم...
البته این موضوع جسارت زیادی میخواد:)

پاسخ:
خیلی..
و سیاست درستی، که طرف ناراحت نشه
چقدر عین حقیقته. 
بارها برام اتفاق افتاده بود که اینقدر به روی خودم نیاوردم، توی خودم ریختم که اصلا اصل قضیه کم کم فراموش میشد برام و یه دلچرکی میموند جاش . در شرایطی که گاها اون قضیه سوتفاهمی بیش نبود. چه خوب گفتی که ادما رو از خودمون میگیریم.
کمی جسارت میخواد و کمی نرمش شاید ...
و سیاست رو هم که خودت اشاره کردی:)
پاسخ:
اره خیلی سیاسته مهمه.
وگرنه ممکنه باعث رنجش یا برداشت بد و خیلی چیزای دیگه شه
۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۴۸ بانو ف تک نقطه

لازمه فقط قانون طلایی " به درک" رو یاد بگیری .. :)

 

 

هیچ وقت نذار تصور دیگران از تو ، تو رو از خودت دور کنه ... :)

 

 

نصیحت های من به فرزندی که هنوز زاده نشده :))

و شما البته :))

پاسخ:
ممنون :))
اره خب، یه جاهایی این قانون طلایی واقعا لازمه
عین حقیقته
+ تحمل می کنیمُ تحمل می کنیمُ یک جا بوووم
این وضعیت برام زیاد پیش اومده.
+ چند وقت پیش سعی کردم در مقابل مهمونهای به شدت مذهبی که از شهرستان برامون اومدن حرف دلمُ بگمُ بهشون بگم به من گیر ندن. اما راستش نشد. یک چیزی هست به اسم رودربایستی که کمر ما ایرانی ها رُ شکونده.
پاسخ:
در مورد اون قضیه بنظرم باید هر دو طرف یکم مراعات کنن و احترام بذارن به طرفشون، جوری که نه سیخ بسوزه نه کباب. هم طرف آ یکم کوتاه بیاد هم طرف ب تا جایی ک سختش نباشه یکم رعایت ککنه.
چون تو فامیل خودمم این مورد زیاده و خیلی اذیت کننده س
خشم و تنفر از آدمهایی که می توانستیم دوستشان بداریم

آخخخخخخخ که چقدر این جمله محشر بود
چقدر این پست خوب بود اصن داغونم کرد:)
پاسخ:
ممنون :)
چقد اول پستت شبیه یکی از پستای منه!!!
+فکر میکردم دنبالت میکنم که... میدیدم پستات نمیاد نمیدونستم چرا!
پاسخ:
اسب کشیدی؟ :د

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">