Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

Note to self #10

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۲:۴۹ ق.ظ
دفعه‌ی بعدی که خواستی کسی را "عزیزم" یا خطاب کنی یا در پیام برایش :* بفرستی، یک ثانیه دست نگه دار و فکر کن که آیا او برایت در این حد و اندازه هست؟ واقعا دوستش داری و برایت عزیز است؟

اگر جواب مثبت بود که هیچ، اما اگر منفی بود به این فکر کن که چرا این کار را می‌کنی؟ آیا جلب محبت آن آدم برایت مهم است؟ 
اگر نه، واقعا چرا این کار را می کنی؟


+به مدت دو روز همکار خانمی داشتیم که تقریبا همه را با لفظ "عشقم" خطاب می کرد. چرا کلمه ای با این بار احساسی قوی، باید به تکه کلام یک شخص تبدیل شود و  آن را برای عالم و آدم به کار ببرد؟
۹۶/۰۹/۱۱ موافقین ۲۰ مخالفین ۰
Faella

Note to self

نظرات  (۱۲)

۱۱ آذر ۹۶ ، ۰۵:۴۱ مترسک ‌‌
بعد یه سوالی: ایشون که به همه میگه «عشقم»، به عشقش چی میگه؟ :|
پاسخ:
نمی دونم والا -_-
اینجاست ک شاعر میفرماید
جانا سخن از زبان ما میگویی...
پاسخ:
فراگیره پس :/
۱۱ آذر ۹۶ ، ۰۹:۰۶ آقاگل ‌‌
فقط بحث استفاده از خود کلمه نیست. الان طوریه که می‌بینی طرف امروز عاشق یکیه. فردا عاشق یکی دیگه. بنده خدا نظامی اگه تو این دوران زیست می‌کرد با دیدن لیلی و مجنون‌های امروزی هنگ می‌کرد. و یحتمل سر رو به میز و میز رو به دیوار و هر سه رو دوباره به سر خودش می‌کوبید و به جای لیلی و مجنون سرودن می‌رفت سر چهارراه لبو می‌فروخت.
پاسخ:
نظامی تو میدون نظامی لبو می فروخت :د 

+خب همین دیگه، احساسات و کلمات معنی خودشونو از دست دادن انگار..
۱۱ آذر ۹۶ ، ۱۱:۲۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
بدم میاد که یه آدم بی ربط با الفاظ محبت آمیز صدام کنه(برحسب عادت البته)! چه کاریه آخه! عادی باشیم خب.
پاسخ:
نمیدونم. متوجه نمی شم منم 
۱۱ آذر ۹۶ ، ۱۴:۲۹ شرف الدین
ولی قبول کنید بعضی هاش دیگه از حالت عاطفی خارج شده و تبدیل به ادبیات روزمره شده.
مثلا اگر کسی منو صدا کنه و من در جواب بگم "جانم" اصلا احساس نمیکنم که دارم حرف عاطفی میزنم و بالعکس
پاسخ:
منم به "جانم" اونقدرا حس خاصی ندارم، و حیفه....
وای خدایا خدایا
حرف دلم رو زدی
اصلا هر کی رو میبینم اینقدر عین نقل و نبات واژه عزیزم گلم عسلم نثار این و اون میکنه،درجا از چشمم میوفته
پاسخ:
عسلم! وای از عسلم! -_-
برای بعضیا اینطوریه که وقتی بقیه رو این شکلی خطاب میکنی یا خودت اینطوری خطاب میشی حس خوبی ازش میگیری،حتی اگه برحسب عادت بوده باشه!من دوسش دارم!:)
حالا نه عشقم!ولی عزیزم انتهای جمله ها به نظرم قشنگه!:)
پاسخ:
اگه طرفو دوست داشته باشی یا حداقل حس خوبی بهش داشته باشی آره، اما فککن با یکی بار اول صحبت میکنی و اونقدرام لحنش دوستانه نیست، و وقتی میگه عزیزم انگار اره به آدم فحش میده -_-
۱۱ آذر ۹۶ ، ۲۳:۰۱ آرزو ﴿ッ﴾
یکی از مواردیه که همیشه بهش فکر می‌کنم! از اون‌جایی که دوست ندارم از این واژه‌ها طبق عادت استفاده کنم و بار معنایی‌شون برام کم بشه واقعا فقط برای اونایی که برام عزیزن استفاده می‌کنم. کاش بقیه هم رعایت می‌کردن ولی! :|

پاسخ:
اوهوم....
خب بالاخره یبار باید اینو برای اولین بار گفت به کسی و خب اون اولین بار حتما یه حماقتی نیاز داره ! 

در کل کسایی که از این کلمه استفاده میکنن عامدانه برای لحظه عقل رو میذارن کنار . در کل محبت فکر میکنم با عقل سر ناسازگاری داره . 


در واقع این شنونده هست که باید عاقل باشه و از طرف بخواد این لفظو براش به کار نبره . ولی خب شنونده حتی بیشتر از گوینده عقل رو کنار میگذاره و سعی میکنه از محبتی که بهش شده استقبال کنه :) 


پاسخ:
خیلی متوجه منظورتون نشدم.
گفتنش از روی محبت خیلی هم خوبه. منظورم به کسایی بود که اینارو به همه میگن، حتی غریبه ها 
۱۲ آذر ۹۶ ، ۱۹:۱۷ خمار مستی
این رفتارها حسی مث "عمومی" شدن فرد رو به من میده
احساس میکنم با این نوع برخورد به اطرافیانشون اجازه میدن که راخت وارد حیطه‌ی خصوصی (یا شاید بهتر باشه بگم صمیمی)شون بشن. وقتی هم که دزد به خونه دعوت کنی باید منتظر سرقت هم باشی
پاسخ:
به نظر من بحث صمیمیت و اینا نیست، صرفا برای فرد تبدیل به تیکه کلام شده و شاید خودشم متوجه نباشه، یعنی چیز خاصی پشتش نیست، نه حس صمیمیت یا هرچی، و صرفا میگه ش
من مدتی از این تکیه کلام های قشنگم، جانم، عشقم، و عزیزم استفاده می کردم. خیلی. حتی مثلا به جای مرگ میگفتم نمیری زیبا! :|
دلیلش هم این بود که احساس می کردم ادبیاتم برای یک نوجوان پونزده ساله خیلی خشنه. استفاده از این کلمه ها کمک می کرد مهربون تر به نظر بیام.
الان هم روم مونده. یعنی ممکنه به یه آقای غریبه بگم جانم چون تو ناخواگاهم نهادینه شده گاهی به جای بله بگو جانم :))

این بود انشای من :دی
پاسخ:
حالا الان به عنوان یه شخص بیست و خورده ای ساله، دوست داری مهربونتر به نظر بیای؟ حتی اگه به طرف علاقه نداشته باشی؟ اینه منظورم.

چون خودم چند روز پیش به رییسم گفتم جونم. جانم هم نه ها، جونم :| 
و خب خواستم ببینم بقیه م همچین فازی دارن یا نه -_-
با توجه به اینکه اولین برداشت تمام افرادی که منو بار اول میبینن اینه که تو چقدر خشن و تو خودت و غیر اجتماعی و دماغ سر بالایی, و اینکه زود از دست افراد عصبانی میشم و به این برداشت دامن میزنم با خشم های برون ریزی شده م, بله هنوزم میخوام. البته نه به این شکل که به یه آقای غریبه تو مترو که آدرس پرسیده  بگم جانم:))
پاسخ:
یه جاهایی خشانت و دماغ سربالایی بنظرم خوبه البته :د
در برابر یه سری آدما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">