Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

nothing is true, everything is permitted

شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ق.ظ

assassins یا حساسین یا حشاشین فرقه ای است که در فیلمها و سریالها و بازی های مختلف به آن پرداخته شده و حتی در یکی از بخشهای سفرنامه مارکو پولو هم به این قضیه اشاره شده (در سریال پیرمردی از این فرقه را میبینیم که چیزهای عجیبی می داند و در چشم بهمزدنی غیب می شود (پیرمرد کوهستان یا همان حسن صباح) و در یک قلعه محیطی شبیه بهشت فراهم کرده تا جوانان را برای پیوستن به مریدانش ترغیب کند). این فرقه با اینکه در مصر، سوریه، ترکیه و کشورهای دیگر مقرهایی داشته است اما  _راست یا دروغ_ آن را به ایران نسبت داده اند و قضیه ی تروریست معرفی شدن ایران هم [یحتمل] از همینجا نشات میگیرد.


در بازی Assassin's Creed,  اسسین ها با فرقه ی دیگری به نام knight templars یا صلیبیون دشمنی یا به عبارت دیگر، رقابت دارند. هدف اصلی هردوگروه در ابتدا پیدا کردن "گنج سلیمان" عنوان می شود اما بعدتر، نام "باغ عدن" (بهشت) و "سیب عدن" (میوه ی ممنوعه) پیش کشیده می شود و داستان های زیادی در لوکیشن های مختلف حول این قضایا شکل میگیرد. 

در آغاز، شما در نقش الطائر بن الاحد هستید، مرید شخصی به نام المعلم از فرقه ی assassin در دژ مصیاف سوریه؛ کسانی که برای مجازات افرادی که تمپلار معرفی می شوند _اما دقیقا نمی دانیم جرمشان چیست_ فرستاده می شوند. قربانیان معمولا در نهایت سربریده می شوند و شخص قاتل این مجازات را کاملا حق خودش میداند و عنوان می دارد که فقط یک وسیله است. ما هیچوقت درست و حسابی قیافه ی الطائر را نمی بینیم، و _بر طبق revelations_ در نهایت با ماریا، یک اشراف زاده ی انگلیسی که در ابتدا یکی از اهداف او برای قتل بود ازدواج می کند و این آیین به پسرش و نسلهای بعدی او هم منتقل می شود. 



درشماره های بعدی ما به ایتالیا، ترکیه، آمریکا، انگستان و ... می رویم و با شخصیت های مختلف، اتفاقات مهیجی را تجربه میکنیم. داستانهای تاریخی و دیدن شخصیتهای واقعی آنها، فضاسازی ها و جذابیت های بصری محشر، معماهای جالب  و گیم پلی عالی بازی باعث می شود که هی دلمان بخواهد جلوتر برویم و بیشتر ببینیم. آدمهای بیشتری بکشیم، سرهای بیشتری ببریم و کسانی که "کافر" خطابمان می کنند را بیابیم و از دم تیغ بگذرانیم، و در نهایت برای باغ عدن آماده شویم. و می دانید این ها ما را برای مواجهه با چه چیزی در زندگی واقعی آماده می کند؟


داعش


۹۶/۰۴/۲۴ موافقین ۴ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۹)

درسته چندان از این بازی خوشم نمیاد ولی بازی نکردن اینا به دلیل اینکه ما رو به سمت داعش و اینا میکشونه مثل این میمونه که تو خونه بمونی چون بری بیرون احتمال تصادف هست! فرهنگ کشور اگه فرهنگ باشه، بازی ضد ایرانی هم درست کنن، صرفا از جهت بازی بهش نگاه میشه، نه توطئه های غرب! خودمون از تو مشکل داریم نندازیم سر بازی سازا!
پاسخ:
من خودم فن این بازی ام (فن لوکیشن هاش و پیچیدگی داستانیش البته)،  و نگفتم بازی کردنش ما رو سمت داعش می کشونه، اما دیدن این صحنه ها باعث میشه خیلی چیزا برامون عادی بشه و اون قبح رو نداشته باشه دیگه
۲۴ تیر ۹۶ ، ۰۱:۳۷ آقاگل ‌‌
نگاه ما به دنیا خیلی ساده است. برعکس نگاه غربی ها. نکته مشهودش هم همین بازی ها و انیمیشن هاشون.
پاسخ:
اتفاقا بیشتر داستانای مخصوصا شرکت یوبیسافت تو خاورمیانه س. prince of persia هم مال همین شرکته
اوه.
:|
پاسخ:
مردی به نام اوه؟ :دی
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۰:۲۶ .: جیرجیرک :.
با این توضیحاتی که نوشتی می تونم در مقایسه بگم فضای فیلمش خیلی تلطیف شده ست و اساسین رو بیشتر محافظ نشون میده تا جنگ طلب و این تمپلارها هستن که به هر طریقی خواهان دست یابی به سیب عدن و حکمرانی بر بشریت هستن. 

مایکل فاسبندر... عزیزم ^_^
پاسخ:
فیلم بیشتر شبیه اسسین های 3 به بعده، یکم موضوعش فرق میکنه 
۲۴ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۳ سُر. واو. شین
اول اینکه حسن صباح تو ایران بوده و خوندن تاریخش خیلی جذابه. قلعه‌ی مصیاف هم از قلعه‌ی واقعی حشاشیون که الموت نام داره و نزدیک قزوینه ایده برداری شده.
داستان بازی هم به طور کل متفاوته. کشتن تمپلارها برخلاف چیزی که توی متن گفتی دلیل محکمی داره. هیچکس رو بخاطر دینش تو بازی نمیکشیم. بحث یه داستانه که از زمان آدم و حوا به وجود اومده و به این مربوط میشه که سیب عدن و قدرتی که داره به دست تمپلارها نیفته، نه اینکه خودمون برای باغ عدن آماده بشیم و اینا.
پاسخ:
بابا کلی لینک گذاشتم :| اونارو یه نگاهی بندازید خب دوستان -_-

و اینکه اینایی که میگی برداشتیه که هرکسی که اولین بار بازیو ببینه ازش میکنه، ینی درواقع بدیهی ترین ایمپرشنیه که میگیریم. اما کمی که دقیقتر میشی و روش فکر میکنی، و بعد ازتجربه ی altaiir chronicles و revelations یکم اوضاع پیچیده تر میشه.  تو بازی اشاره ای به حسن صباح نمیشه، اما تو کتاب الموت Vladimir Bartol که بازی ازش الهام گرفته توضیحاتی داده. 

ببین ایدئولوژی یکیه درواقع، حالا تو قسمت اول پررنگتر و تو قسمتای دیگه تلطیف شده.

+دژ ماصیاف هم وجود داشته واقعا. دژهای دیگه ای هم تو سوریه و مصر و کشورای دیگه بوده که بیشترشون تخریب شدن.
من الان با این پست باهاش اشنا شدم! چقدر خفن! چقدر داستان پردازی پیچیده ای داره! 
پاسخ:
ببین من داستانشو ننوشتم، داستان جذابی داره در کل. 
فقط اون ایدئولوژی و بکگراندشو از نظر خودم نوشتم
مرسی اسسینز کرید :-) 
و واقعا هم که حرفی نمی مونه جز تایید عنوان :/ 
Nothing is true, everything is permitted 
پاسخ:
شعارشونه این البته  :دی
ع :)))))))
من فکر کردم تاییدیه در جهت همین رواج داعش و ریختن قبح اینا و فولان =)) 

پاسخ:
نه اینو هی میگن :))
منم قبلنا خوشم میومد ازش :د
بیخیال.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">