Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

Aníron

در امتــــــــــــــــــــداد خیابان وانیلا...

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۱۰ تیر ۰۲، ۱۳:۱۵ - طراحی سایت اصفهان عجب
محبوب ترین مطالب
آخرین مطالب

شیر مرغ

شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۱۷ ق.ظ

بچه ها، شیر مرغ

شیر مرغ، بچه ها 


۹۵/۱۱/۱۶ موافقین ۷ مخالفین ۰
Faella

نظرات  (۲۰)

وجه تسمیه‌ش چیه؟
پاسخ:
نمی دونم
منم اطلاعاتم درحد همون لینک ویکیپدیاس :)) ینی گشتم اما چیز خاصی پیدا نکردم
اسم بامزه‌ایه 
پاسخ:
:)
چه خوشگل هم هست :)))
پاسخ:
اره :))
۱۶ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۴۰ نیمه سیب سقراطی
قشنگ معلومه گل به این خوشگلی بدشانس بوده با این اسم :))
پاسخ:
چرا؟ بامزه س ک
۱۶ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۵۰ .: جیرجیرک :.
شیر مرغ سربه‌زیر و پیاز باردار... های گایز :)
پاسخ:
جان؟ :/
سلللللام شیر مرغ، سلللللام :دی (با لحن جناب خان خوانده شود:دی) 

+چه پست عکسدار به وبلاگت میاد ^_~
پاسخ:
:دی 

بسکه پست خشک و خالی می ذارم :))
پس وقتی میگن فلان جا از شیر مرغ پیدا میشه تا...  منظورش از ایناس^ـ^

خوش بوئه؟:دی
پاسخ:
نمی دونم والا :))
هنوز تکنولوژی اونقدری پیشرف نکرده که از پشت مانیتور بشه بویید
سلام . من انگلیش خوف نیستم ولی در زبان شیرین خارجکی نام علمی وجود دارد به نام Ornithogalum persicum که این شیر مرغ در ایران یافت می شود . دوستان هموطن کرد نشین احتمالا این گیاه را می شناسند . ایرانی ها به آن روسکه می گویند . یه زمانی در قدیم ها اون موقع ها که نه چراغ نفتی بود و بانو سوسانو ، ملت غیور همیشه حاظر در صحنه دنبال این گیاه بودن برای درمان تمام امراض خودشون . درست مثل جیسنگ تو چین یا ترب سفید تو وطن عزیزم کره جنوبی رحمت الله و برکاتو :| خلاصه تو بازار داد میزدن از شیر مرغ تا جون آدمیزاد . ولی درکل و اجمعین اندازه یه سکه اصغری ارزش مادی و معنوی نداشته این شیر مرغ . ضرب و المثل هم برای همین ساختن که از هیچی تا همه چی داریم اونم تو جایی که فکرش رو نمی کردی !!! به همین نور چراغ راست پس زمینه قسم ^^ :)))
پاسخ:
چقدر جالب. نمیدونستم ممنون :)
پس ایشون هستن. خوشبختم.
پاسخ:
گله هم سرش رو تکون میده به نشونه ی خوشبختی :))
عجــــــب!
پاسخ:
بلی :دی
۱۷ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۴۹ .: جیرجیرک :.
توی لینک ویکی جون به این اسامی اشاره شده بود که در واقع به اون ها عرض ارادت کردم بابت خیلی خیلی ویجه بودن نام هاشون. فکر کنم بد مدل ابراز احساسات کردم! معذرت :دی
پاسخ:
اهااا
اره چقد باحالن :))) من توجه نکرده بودم
وا :|||
این شیر مرغ تا جون آدمیزاد که میگن اینه؟ :/
پاسخ:
ظاهرا
یکی از دوستان تو کامنتها توضیحات جالبی داده 

منظور ازین ضرب المثل این بوده از از نایاب ترین چیزها تا دم دست ترینا که جونه و همه دارنش اونجا موجوده :))
برای پست بعد منتظر رونمایی از عکس جون آدمیزادیم :)
پاسخ:
اون دیگه دست خداست نمی شه دیدش :دی
جون آدمیزادم داری؟:))))
پاسخ:
اونو که دیگه هممون داریم :))
آره خوندم :))

معنی ضرب المثلو می دونم ولی منظورم این بود این همونه یا نه :دی
پاسخ:
من معنی ضرب المثل رو دقیق نمی دونستم :)) فک میکردم معنیش صرفا "همه چی" باشه
من همیشه می‌گفتم مرغ که شیر نداره احتمالاً منظور اون ضرب‌المثل اینه از چیزهای غیر ممکن تا با ارزش‌ترین‌ها رو داریم 
ولی کامنت‌ها متوجه‌ام کرد اشتباه می‌گم
سپاس
پاسخ:
منم همین فکرو می کردم 
عح چه جذاب!!!
پاسخ:
^_^
چه خوشگله :*
پاسخ:
اوهوم :)
اخه چرا شیر مررغ
پاسخ:
ببخشید دیگه :)))
۱۰ اسفند ۹۵ ، ۰۲:۴۵ عاشق بارون ...
چقدرم قشنگه. :)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">